Німеччина ініціює введення податку на авіаквитки, який вона ввела в 2011 році і тепер хоче поширити на країни єврозони. Німеччина, Франція, Нідерланди і Швеція вже звернулися до заступника голови ЄК з питань екології Франса Тіммерманса з відповідною пропозицією. Податок на авіацію поставить всі країни ЄС в однакові умови і буде засобом компенсації за забруднення навколишнього середовища.
Зараз у Німеччині з авіапасажирів стягується збір у розмірі від 7,38 євро до 41,49 євро залежно від дальності рейсу. Уряд країни запропонував підняти його з 1 квітня 2020 року до 13,03-59,43 євро з одночасним зниженням ПДВ на квитки на поїзди далекого прямування з 19% до 7%.
З 1 квітня 2018 року Швеція ввела податок на авіаквитки, який становить 60-400 крон (5,6-37,3 євро) в залежності від дальності перельоту.
Франція планує ввести податок на авіацію з 2020 року. Передбачається, що з пасажирів економ-класу буде стягуватися збір 1,5 євро при вильоті в країни ЄС і 3 євро при вильоті за межі ЄС. Для пасажирів бізнес-класу цей збір становитиме 9 євро та 18 євро відповідно.
Найбільша авіакомпанія Air France заявила, що новий податок буде коштувати їй більш ніж 60 млн євро в рік, знизить її можливості для інвестицій у більш сучасні літаки, які менше забруднюють навколишнє середовище, і значно послабить конкурентоспроможність.
В Нідерландах новий податок на авіацію планують запустити з 2021 року. Планується, що збір з кожного пасажира складе 7 євро. Одночасно з цим країна хоче ввести податок на вантажні перевезення, які виконуються авіатранспортом, у розмірі 3,85 євро з кожної тонни вантажу.
Раніше повідомлялося про те, що лоукостери Ryanair і wizzair підвищили вартість перевезення малого багажу.