UA / RU
Підтримати ZN.ua

Перед виборами в Італії Facebook і Twitter замінили традиційні види агітації

Конкуруючі партії намагаються використовувати соціальні мережі, щоб здобути електоральні симпатії.

Вибори до італійського парламенту призначені на 4 березня, але на вулицях італійських міст не видно розклеєної агітації політичного характеру, як це було раніше, а за весь час предвиборчої гонки великі мітинги на підтримку тих чи інших кандидатів пройшли лише протягом останнього тижня.

Як повідомляє Reuters, віртуальний світ, Facebook та інші соціальні мережі повністю заповнені різним контентом політичного змісту.

Італійські партії на всіх парах використовують соціальні мережі для спілкування з виборцями, особливо з молоддю. Такий "поворот" в "агітаційних традиціях" Італії обумовлений тим, що ці вибори є першими виборами, коли політичні партії не отримають відшкодування коштів за витрати проведених виборчих компаній від держави. А соціальні мережі надають доступні способи залучення широкого кола виборців.

"Баланси сторін варіюються від катастрофічних до страхітливих", - сказав Вінченцо Смалдор, головний редактор онлайн-групи Openpolis, метою якої є забезпечення прозорості в політиці і громадських справах.

З точки зору регулювання "соціальні мережі є незайманою територією для політичних кампаній", - сказав він.

П'ять років тому, коли "Рух 5-ти зірок" вперше увірвався в парламент з майже чвертю голосів виборців, це була єдина партія Італії, яка використовувала соціальні медіа у передвиборчій кампанії. Однак, на даний момент, це вже не єдина партія, яка звернула свою увагу на електоральний ресурс соціальних мереж.

"У цій передвиборній кампанії відбувся майже повний перехід до соціальних мереж", - сказав П'єтро Раффа, який займається онлайн-контентом для політиків і партій в якості партнера з комунікаційних консультацій MR & Associati в Мілані.

Інтернет перевершив радіо в якості джерела інформації, заявив минулого місяця італійський регулятор медіа Agcom у своїй доповіді.

У той час як телебачення залишається основним джерелом інформації, а кандидати щодня з'являються на ток-шоу, майже 42 відсотки італійців щодня відвідують інтернет, де увагу користувачів в основному зосереджена на соціальних мережах і пошукових системах.

Швидке зростання використання інтернету випередило роботу законодавців і регуляторів, що привело до поляризації політичного дискурсу.

"Існує ефект ехо-камери, що є проблематичним, коли мета полягає в тому, щоб забезпечити громадянам плюралізм у засобах масової інформації", - сказав Антоніо Нікіта, комісар у Agcom.

Ультраправа Ліга, яка має одне з найсильніших позицій в сегменті соціальних мереж серед партій, твітить або постить повідомлення про злочини, скоєні іноземцями щодня.

Партія, що входить в праву коаліцію, яка, на думку опитувань громадської думки, демонструє лідерство, але не отримує абсолютну більшість, використовує гасло "Італійці в першу чергу", прагнучи отримати вигоду від страхів, пов'язаних з прибуттям понад 600 тис човнів мігрантів за минулі чотири роки.

Міжнародна правозахисна організація Amnesty International займається тим, що моніторить Facebook і Twitter на присутність образливих заяв італійських партійних лідерів і кандидатів. За даними Amnesty International, протягом 10 днів до 20-го лютого, половина всіх заяв, які, на думку організації потрапили в категорію "образливі", припала на пости "Утраправої Ліги", а іншу частину подібного роду постів розмістили в основному дві інші правоцентристські партії.

У своїй доповіді щодо моніторингу Amnesty International повідомляють, що вони виявили "ворожість, расизм і ксенофобію" в соціальних мережах з боку правих партій.

Лідер "Ультраправої Ліги" Маттео Сальвіні спростував ці звинувачення і сказав, що хоче зустрітися з представниками Amnesty International, щоб обговорити це.

Лідер Демократичної партії Маттео Ренці нарікав на небезпеку дезінформації в інтернеті. Навіть Папа римський Франциск у січні застеріг усіх, що фейкові новини "сатанинські", засуджуючи "маніпулятивне використання соціальних мереж".

Італійська поштова поліція, до сфери повноважень яких входить інтернет, має спеціальну кнопку для читачів на своїй домашній сторінці, щоб маркувати фейкові новини. Менш ніж за місяць поліція виявила приблизно три випадки дезінформації, повідомила в середу газета Corriere della Sera.

"Одержимість фальшивими новинами перебільшена в Італії", - сказав Хуан Карлос де Мартін, співдиректор Центру "Nexa", який займається питаннями інтернету і суспільства в Туринському політехнічному університеті.

За відсутності конкретних законів, регулятор Agcom запропонувала соціальним мережам самостійно регулювати контент під час виборчої кампанії. Facebook і Google беруть участь у цьому, а ось Twitter залишив пропозицію Agcom без відповіді, сказав Антоніо Нікіта.

"Якщо саморегулювання працює, то я можу сказати законодавцям, що немає необхідності в нових правилах", - сказав Нікіта, - "Якщо ні, мені доведеться подавати запит на нові повноваження".

Одна з ініціатив - партнерство Facebook з онлайн-контролером, Pagella Politica, для огляду статей, розміщених в новинній стрічці з метою забезпечення точності і достовірності.

У процесі моніторингу та встановлення забезпечення точності та достовірності в італійському сегменті інтернету також беруть участь "треті сторони". Так, наприклад, група Openpolis моніторить політичні рекламні оголошення на Facebook і публікує докладні відомості про те, хто є цільовою аудиторією тієї чи іншої реклами. Наприклад, "праві брати з Італії" відправляли рекламні оголошення людям, які проявили інтерес до військової поліції.

"У людей мало інформації про те, як реклама націлена на них у Facebook сказав Смалдор.

В письмовій відповіді на питання компанія Facebook вказала, що вона забезпечує більше відкритості у Канаді щодо питання розміщення політичної реклами. Також Facebook оголосили, що компанія вже працює над тим, як розширити цю відкритість глобально "в кінцевому підсумку".

Група італійських цифрових експертів запустила онлайн-обсервацію Oohmm для моніторингу соціальних мереж, в основному Twitter.

"Кожен день ми контролюємо від 50 тис до 100 тис автоматичних твітів, пов'язаних з передвиборчою кампанією", - сказав Ренато Габріеле, один із засновників Oohmm.

"Всі бот-акаунти прикидаються нормальними людьми, але в реальності їх немає, і вони розсилають повідомлення", - сказала Габріеле. "Це як платити людям за участь у мітингу на площі і аплодувати потім самому собі за це".

Нагадаємо, що в Італії президент розпустив парламент. Проведення дострокових парламентських виборів призначено на 4 березня. Згідно з останніми опитуваннями, жодна з італійських партій не зможе сформувати парламентської більшості. Найбільшою підтримкою користується популістська партія "Рух п'яти зірок", очолювана коміком і блогером Беппе Грілло (28%), на другому місці - правляча в Італії Демократична партія (23%).