UA / RU
Підтримати ZN.ua

Папа римський назвав автора першої фейкової новини

В основі фальшивих новин лежить "логіка змія", пише папа, посилаючись на Книгу буття. Саме змій став автором першої фейкової новини".

Від папи римського стало відомо, хто написав першу фейковую новину

Від папи римського стало відомо, хто написав першу фейковую новину

Папа римський Франциск закликав до боротьби з поширенням фейкових новин в посланні на Всесвітній день соціальних комунікацій, оприлюдненого в свято святого Франциска Сальського, покровителя ЗМІ та журналістів.

Тема папського послання – "Істина зробить вас вільними. "Фейкові" новини і журналістика світу".

В основі фальшивих новин лежить "логіка змія", пише папа, посилаючись на Книгу Буття. Саме змій став автором першої фейкової новини. Він здається цілком достовірним і спокушає людину фальшивими і привабливими аргументами. Біблійний епізод свідчить про те, що дезінформація не буває невинною, вона веде до катастрофічних наслідків.

Фальшиві новини націлені на обман і навіть на маніпуляцію читачами, зазначає папа. Сьогодні автори "фейкових" новин можуть розраховувати на "маніпуляцію соціальними мережами", які поширюють їх як вірус. Корінь фальшивих новин полягає нерідко в "жаданні влади", переконаний папа.

На думку папи, журналістика покликана шукати істину і рішення, альтернативні ескалації галасу і вербальному насильству. Журналіст є "охоронцем новин", він повинен пам'ятати, що головне в новині – не швидкість її подачі і не вплив на публіку: головне – люди.

Послання папи завершується закликом до "журналістики світу", яка не приховує існування проблем, але чужа гаслам і деклараціям. Журналістика повинна бути справою людей для людей, служінням, яке наділяє голосом тих, у кого немає голосу.

Як свідчать результати опитування, проведеного КМІС на замовлення проекту StopFake, більшість громадян України (60%) упевнені, що здатні відрізнити в засобах масової інформації правдиву інформацію від неправдивої, 23% визнали, що не вміють це робити. Українці вважають, що дезінформація характерна не тільки для пропагандистських ЗМІ Росії, але і для українських засобів масової інформації.