UA / RU
Підтримати ZN.ua

Пандемія відкрила нову галузь «цифрової медицини» — The Economist 

Пандемія прискорила основу для того, що, ймовірно, буде наступною бізнес-сферою на трильйони доларів.

Якщо ще 20 років тому такі сфери як охорона здоров'я та банківська справа були єдиними галузями, які не відчули на собі споживчу та цифрову революцію, то зараз усе змінилося. Останнім часом банківська сфера активно перейшла у «цифровий простір», однак протягом тривалого часу медицина у рівні діджиталізації відстає не лише від банківської справи, а й від туристичної галузі, роздрібної торгівлі, автовиробництва. Для прикладу, близько 70% американських лікарень все ще надсилають документи факсом. Генеральний директор великої лікарні в Мадриді зазначає, що електронний обмін даними про кількість хворих в регіонах Іспанії між лікарнями також був складним завданням, коли COVID-19 активно поширювався країною. Однак, пандемія коронавірусу може стати початком відкриття нового аспекту сфери охорони здоров’я – «цифрової медицини», пише журнал The Economist.

Викриваючи такі цифрові недоліки, пандемія нарешті провокує зміни. Зіштовхнувшись із хаосом на початку пандемії, лікарі прийняли цифровий зв'язок та аналітику, які вже протягом багатьох років були поширеними в інших галузях. Лікарям стає зручніше «працювати» з пацієнтами дистанційно за допомогою спеціальної «комп’ютерної діагностики» та лікування. А підприємливі компанії, стартапи, лікарні, страховики, аптеки починають поступово занурюватися в цифровий світ, тоді як технологічні гіганти, такі як Amazon, Apple та Google, не втрачають свого шансу надати відповідні послуги.

Аналітичний центр McKinsey підрахував, що глобальні доходи від цифрової медицини - від телемедицини, Інтернет-аптек зростуть з 350 млрд доларів минулого року до 600 млрд доларів у 2024 році. «Осередки американського ринку охорони здоров’я» чекають цифрового перетворення. Те саме відбувається в Китаї, Європі та більшості інших країн світу.

Пандемія прискорила основу для того, що, ймовірно, стане наступним бізнесом на трильйони доларів. Інвестори активно вкладають кошти в нову галузь, і це не дивно, адже попит на цифрову медицину зростає. Французька фірма Doctolib заявляє, що її відеоконсультації в Європі цього року зросли з тисячі до 100 тисяч на день. Китайський Інтернет-портал охорони здоров'я Ping An Good Doctor також активно набирає популярність у Південно-Східній Азії.

Звісно, не можна виключати, що така популярність цифрових медичних послуг із часом затихне, однак, так чи інакше, деякі зміни в медичній галузі точно відбудуться.

Такі технології, як датчики, обчислення та аналіз даних активно впроваджуються в медицині, особливо на фоні загострення ситуації з COVID-19, адже ризик поширення хвороби робить «дистанційну цифрову медицину» досить «привабливою».

Пацієнти зацікавлені. Опитування близько 16 мільйонів американців показало, що вони стали більш активно використовувати «послуги телемедицини» із січня по червень. Також американці все частіше використовують Інтернет та мобільні програми для різноманітних медичних потреб.

Критично важливо, що регуляторні органи у всьому світі закликають постачальників цифрових медичних послуг до того, щоб вони відкрили свої закриті системи - це передумова процвітання «цифрового здоров'я». ЄС просуває електронний стандарт медичної документації. У серпні індійський уряд оприлюднив план цифрової модернізації сфери охорони здоров'я. Над діджиталізацією медицини також починає працювати і Китай. Це провіщає "нову еру" для цифрової медицини, допомагаючи галузі охорони здоров’я еволюціонувати.

Для прикладу, компанія Amazon хоче, щоб її цифровий асистент Alexa, могла з дозволу користувача проаналізувати кашель і повідомити, чи може це бути «коронавірусний кашель». У листопаді Amazon, запустив цифрову аптеку, щоб взяти на себе розподіл ліків в Америці від фармацевтичних фірм, посередників та роздрібних торговців. Технологічний гігант Apple розробив майже 50 тисяч «додатків для здоров'я», які можна встановити на iPhone. Велика німецька медико-технічна фірма Siemens Healthineers співпрацює з американською мережею лікарень Geisinger, щоб розширити віддалений моніторинг пацієнтів. Пацієнти індійських лікарень " Apollo " можуть скористатися спеціальним додатком для поповнення запасів ліків та онлайн-консультацій з лікарями.

Раніше «набіги технологічних гігантів» на сферу охорони здоров'я потерпіли крах, стверджує Шубхем Сінгхал з аналітичного центру McKinsey, оскільки медицина - це мінне поле з потужними чинними керівниками, де бізнес-моделі великих технологічних компаній не завжди можуть бути реалізовані.

Але пандемія яскраво підкреслила, що медицина також може піддаватися впливу цифрових технологій. При цьому, якщо нове покоління цифрових технологій має процвітати, воно повинно "покращувати здоров'я громадськості, а не збільшувати витрати".

Можливо, медицину вже чекає «гібридне майбутнє», де Силіконова долина тісніше співпрацює з традиційними компаніями охорони здоров’я, резюмує журнал.