UA / RU
Підтримати ZN.ua

Озираючись назад на легендарний музичний фестиваль -Вудсток, 50 років по тому

50 років тому музичний фестиваль в штаті Нью-Йорк назавжди змінив молодіжну культуру, уособлював більш позитивні аспекти контркультурних рухів 1960-х років і створив архетип, з яким подібні події будуть прагнути слідувати протягом десятиліть.

Звуковая башня на фестивале Вудсток. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Звуковая башня на фестивале Вудсток. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Группа Эллиота Лэнди Джо Кокера, фестиваль Вудсток. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Джо Кокер, Вудстокский фестиваль (Три дня мира и музыки). Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Фестиваль Эллиотта Лэнди Вудстока. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Майкл Лэнг, создатель фестиваля Woodstock (3 дня мира и музыки). Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
США. Вефиль, Нью-Йорк. 1969. Рави Шанкар во время выступления на фестивале в Вудстоке. © Эллиотт Лэнди | Магнум
Дженис Джоплин в павильоне исполнителя на фестивале Вудсток. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
США. Вефиль, Нью-Йорк. 1969. Свами Сатчанада, Фестиваль Вудстока. © Эллиотт Лэнди | Магнум
Дженис Джоплин. Фестиваль Вудсток. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Грейс Слик, Фестиваль Вудстока. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Джонни Винтер, фестиваль Вудсток. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Ричи Хейвенс. Фестиваль Вудсток (3 дня мира и музыки). Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Джоан Баез выступает во время фестиваля Вудсток. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
The Band выступает на фестивале в Вудстоке. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Фестиваль Эллиотта Лэнди Вудстока. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Фестиваль Эллиотта Лэнди Вудстока. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Фестиваль Эллиотта Лэнди Вудстока. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Фестиваль Эллиотта Лэнди Вудстока. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Пара с программами Вудстока. Фестиваль Вудсток (3 дня мира и музыки). Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
Эллиотта Лэнди Вудстока. Бетел, Нью-Йорк, США. 1969. © Elliott Landy | Магнум
США. 1969. © Elliott Landy | Магнум

Минуло 50 років з тих пір, як значна частина американської молоді здійснила паломництво на 24 гектара на молочну ферму Макса Ясгура в Бет-Елі, штат Нью-Йорк, в пошуках утопії. Вудстокської музично-мистецький ярмарок 1969 року обіймає особливе місце в американській свідомості - такою була якому поєднано дух учасників. Фестиваль Вудсток, який кілька разів згадувався як "Експозиція Водолія: 3 дня миру і музики", фактично став чотириденним музичним через буревій в неділю, схожим на мусон, що призвело до значних затримок. Проте, захід залишалося майже повністю мирним, і, за оцінками, серед півмільйона присутніх не було випадків насильства. Незважаючи на погану і непостійну погоду, загрозу зсувів і майже голоду.

З огляду на численні нещастя, які спіткали присутніх в ці вихідні, це могло б увійти в історію як щось більш схоже на Фьюровий фестиваль 2017 року, ніж вступ до Еру Водолія. Справді, якби сталося масове ураження електричним струмом в заболоченому місці через зношені кабелів (що виглядало цілком імовірним протягом декількох нервових годин недільного дня), то число загиблих могло б зробити Вудсток сумнозвісним протягом десятиліть. Замість цього він розглядається як зразок гармонії, брата і сестри; іконою кожного наступного тріумфального музичного зборів від Гластонбері до Live Aid. І все ж відсутність організації, санітарії, доступною їжі, належної безпеки або поліцейської діяльності було б сьогодні абсолютно неприйнятним для глядачів фестивалю. Прецедентний набір Вудстока був більше пов'язаний з його неприборканим колективним духом, ніж з його ретельним плануванням; ідея була більшою, ніж проведення заходу.

Фотограф Вудстока Елліотт Ленді, частина музичного архіву якого представлена ​​компанією Magnum Photos, був готовий фотографувати подію 1969 року завдяки особистому запрошенням промоутера Майкла Ленга, який приїхав до його будинку на своєму мотоциклі. Ленді заробив свою репутацію, знімаючи The Band в їх юні передсмертні дні, і Боба Ділана, коли він був найбільш пізнаваною контркультурной фігурою на землі.

"Я не даю інструкцій, коли фотографую музикантів, і Ділан не любить настанови, тому я думаю, мені пощастило, що мій стиль відповідав його потребам", - каже Ленді по телефону з Вудстока, де він все ще живе.

Серед фотографій Ленді з фестівалю є найпростіші натяки на безлад: Раві Шанкар сміється зі своїми музикантами під дощем, викликає святковий настрій. Джо Кокер виконує свою фірмову повітряну гітару, забарвлену краваткою, в'ялену, безвітряну і злегка забруднену. Джон Морріс, диктор сцени, швидко голиться за допомогою головоріза і відра на краю сцени. Але новачок Річі Хейвенс ( фото зі спини), велично стоїть перед натовпом, спростовує будь-яку паніку за лаштунками, викликану тим, що Суітуотер застряг в пробці .Суітуотер був не єдиним, хто застряг у пробці. Спочатку влада була повідомлена про те, що 50 000 власників квитків будуть присутні, коли ж насправді - було 186 000 квитків, були продані заздалегідь, і майже в три рази це число призвело до того, що багато тисяч людей застрягли в пробках на автомагістралях.

Ситуація погіршилася, коли обнадійливі учасники почали залишати свої машини, де вони стояли, щоб пройти пішки до ферми.

Ферма Макса Ясгура в Білому озері перебувала приблизно в 100 кілометрів на південь від Вудстока, і фестиваль довелося перенести в останню хвилину через проблеми з ліцензуванням. Головні фінансисти, Джон Робертс і Джоел Розенман, зіткнулися з неможливим вибором між побудованною сценою та міцним парканом по периметру, щоб не допустити неоплачуваних відвідувачів. Оскільки розваги явно були пріоритетом, імпровізований паркан довелося швидко розібрати з міркувань безпеки, коли хіпі почали дертися по ньому ще за кілька днів до того, як повинний був початися фестиваль.

З тих пір він по суті став вільним фестивалем.

"Джоел Розенман і Джон Робертс не часто отримують за це належне, - пояснює Ленді. - Але вони були дуже обережні. Вони знали, що станеться, якщо вони перестануть робити правильні речі. Якщо вони сказали: "Ну і справи, я не заробляю гроші, навіщо мені тут щось робити?" Тоді були б заворушення і була б небезпека.

"Культурна спадщина Вудстока і причина, по якій люди до сих пір зачаровані цим, полягає в тому, що люди можуть мирно жити разом у важких ситуаціях"

Незважаючи на всю невправність і вживання наркотиків, фестиваль перетворився на легенду. 1969 рік став вершиною людських досягнень: Один чоловік ішов по Місяцю, Конкорд досяг надзвукових швидкостей, і було колективне почуття, що мир у всьому світі може бути досягнутий, незважаючи на бурхливу війну у В'єтнамі . "Культурна спадщина Вудстока і причина, по якій люди до сих пір його зачаровані, полягає в тому, що люди можуть мирно жити разом у важких ситуаціях", - каже Ленді. "І це був момент досконалої людського взаємодії, коли всі там дбали про всіх в більшій чи меншій мірі".

"Було розуміння того, що все повинно змінитися.".

- Елліотт Ленді

Музичний журналіст Джеремі Аллен розмовляе з Елліоттом Ленді про його фотографії Вудстока 1969 року.