UA / RU
Підтримати ZN.ua

Найдорожча операція в історії: на підйом Costa Concordia витратять мільярд доларів

Підіймання і буксирування затонулого біля берегів Джильо круїзного лайнера стане найдорожчою морською рятувальною операцією в історії. Сплатить підняття судна компанія-оператор Costa Crociere.

© Businesspress
Операція з підйому судна готувалася 1,5 роки
Операція з підйому судна готувалася 1,5 роки
© Businesspress
© Businesspress
© Businesspress
© ANSA

У понеділок, 16 вересня, біля італійського острова Джильйо у Середземному морі почнеться операція з підйому і утримання на плаву круїзного лайнера Costa Concordia, зазналого крах у січні 2012 року.

Підйом 300-метрового корабля обійдеться в один мільярд доларів. За підрахунками експертів, ця операція стане найдорожчою і важким в історії, пише Daily Mail.

"Величезна робота з підйому корабля з рифу, на якому він зараз знаходиться, розпочнеться в понеділок на світанку, о шостій ранку, якщо не завадить погода. Перший етап операції, як очікується, триватиме від 10 до 12 годин, і в ньому візьмуть участь 500 людей з 24 країн", - розповіли організатори проекту.

Піднімати гігантський лайнер планується способом, відомим як parbuckling.

Для цього рятувальникам довелося побудувати під лайнером спеціальну платформу, яка дозволила закріпити під ним сталеві троси. Вони проходять через каюти і кріпляться під гігантом, дозволяючи перевести його у вертикальне стан. Для зміщення центру ваги величезного, довжиною 300 м і вагою понад 110 тис. тонн, судна фахівці наповнять водою прикріплені до одного борту цистерни, щоб врівноважити таким чином іншу сторону.

Щоб лайнер при піднятті не розвалився, водолази розмістили під ним величезна кількість мішків з цементом, загальна вага яких склав 18 тис. тонн. Це дозволить підтримати корабель, забезпечивши додаткову стійкість.

Після того як судно піднімуть, на ньому закріплять 15 контейнерів-понтонів, дозволяють тримати корабель на плаву.

Що стосується палива, водолази і будівельники витягували його протягом декількох місяців, працюючи 24 години на добу. Але хімічні речовини і токсини від гниття продуктів харчування і напоїв до цих пір залишаються на борту корабля.

Екологи побоюються, що якщо щось піде не так, і корпус Costa Concordia розвалиться на частини з-за великого навантаження, це призведе до забруднення Середземного моря. При гіршому варіанті тисячі тонн води, що знаходиться в кораблі, виллються разом з усім сміттям.

Буксирування корабля запланована не раніше весни 2014 року. Порт призначення поки не визначено, так само як і подальша доля лайнера: він може бути відправлений на злам або повністю реконструйований.

Компанія-судновласник Costa Crociere, оплачує операцію з підйому судна, поки не прийняла остаточного рішення.

Щоб усунути всі наслідки катастрофи, за оцінками місцевої влади, потрібно не менше 5 років.

Нагадаємо, круїзний лайнер Costa Concordia зазнав аварії в ніч на 14 січня 2012 року. Судно наскочило на рифи і, перевернувшись, сіло на мілину. У цей момент на борту лайнера знаходилися близько 4200 осіб. В результаті трагедії загинуло 32 людини. Тіла двох пасажирів не можуть знайти до цих пір.

У ході розслідування було встановлено, що аварія сталася через те, що капітан Франческо Скеттіно вирішив підвести судно занадто близько до острова, відхилившись від маршруту на 4-5 миль. При цьому він вів круїзний лайнер в нічний час на дуже великій швидкості.

Звинувачення були висунуті проти капітана і членів екіпажу, більшість з яких вже засуджено.

Справа Скеттіно ще розглядається судом. Його звинувачують у вчинення клієнтом ненавмисних вбивствах людей і загибелі судна, а також в тому, що він покинув судно до того, як були евакуйовані всі пасажири. У разі винесення обвинувального вироку йому загрожує до 20 років в'язниці.

Читайте також:

В Італії винесено перші вироки у гучній справі Costa Concordia

Британці всерйоз вручили екіпажу затонулого лайнера Costa Concordia премію "Мореплавець року"

Капітан Costa Concordia стверджує, що випадково втік з тонучого корабля