UA / RU
Підтримати ZN.ua

На польсько-українському кордоні страйкують ті водії, які раніше працювали в РФ та Білорусі – ФРУ

При чому страйкують далеко не всі асоціації перевізників.

На кордоні України та Польщі страйкують перевізники лише однієї польської асоціації, а самі протестувальники – це водії, які раніше працювали на білоруському та російському ринках. Про це повідомили у Федерації роботодавців України з посиланням на нашу Асоціацію  міжнародних автомобільних перевізників.

«Страйкує лише одна з чотирьох польських асоціацій перевізників. Причому протестувальники – це водії вантажівок, які працювали на білоруському та російському ринках. Їх не підтримали інші асоціації, а польський уряд двічі звертався з проханням зупинити акцію», – йдеться у повідомленні. 

Вказано, що український уряд не отримував офіційних звернень страйкарів. Усі вимоги відомі лише зі ЗМІ.

В Асоціації також зазначили, що блокування польськими перевізниками кордону впливає вже не лише на експорт виробленої продукції, а  на майбутні контракти 2024 року. Адже контракти на наступний рік укладаються у листопаді-грудні. Тобто ситуація впливає на наповнення державного бюджету наступного року.

Крім того, під загрозою опинилась участь українських компаній на міжнародних виставках. А це, як зазначили в Асоціації, одна з важливих складових успішних продажів власної продукції на світових ринках.

«Найбільш вразливі в такій ситуації компанії, що відновлювали повністю зруйноване виробництво: вони ризикують зупинитись і більше не запустити роботу. Часу для вирішення проблеми – мало, а напрямків, які треба опрацювати – кілька», – додали у пресслужбі Асоціації.

Читайте також: Польські перевізники перенесли дату початку страйку на кордоні з Україною

З 6 листопада польські перевізники заблокували для проїзду вантажного транспорту три пункти пропуску «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин». Вони планують пропускати одну вантажівку на годину. Акція блокади запланована до 3 січня. 

Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм, посилення правил перевезення, запровадження окремої черги в «єЧерзі» для транспорту із номерами ЄС, створення окремої черги для порожніх вантажівок, забезпечення доступу до системи «Шлях».

При чому проблему квот, які польська сторона раніше видавала українським автоперевізникам,  було розв’язано влітку 2022 року підписанням угоди про «транспортний безвіз», яка діє до липня 2024 року.

Блокада кордону у відносинах Києва та Варшави нова стара проблема. І оскільки перевізники не настільки впливові, як фермери, а офіційна влада Польщі не підтримує протест, він, ймовірно буде врегульований. До того ж ця історія шкодить самій Польщі. Детально про це читайте у статті Володимира Кравченка «Чи поступиться Україна тиском польських перевізників?».