UA / RU
Підтримати ZN.ua

На фоні зниження якості освіти все більшої популярності набирають онлайн-курси

Існуючі моделі вищої освіти зазнають під впливом пандемії глибоких змін.

Вища освіта у сучасному суспільстві є не менш важливою соціальною інституцією, ніж економіка. Економічні кризи і спади, попри всю їх глибину і руйнівність, змінюються підйомами і зростанням, виникненням більш ефективних економічних моделей. Велику роль при цьому відіграє якраз система вищої освіти, що забезпечує підготовку необхідних фахівців, наукові і технологічні розробки й інновації, допомагає економіці виходити із кризи та адаптуватися до нових умов. Про це у своєму матеріалі для читачів ZN.UA пишуть ректор ХНУ ім. Каразіна Віль Бакіров та експерт з акредитації освітніх програм НАЗЯВО Марк Агарков

Вища освіта також має здатність до самостійного виходу із надзвичайних ситуацій, проте через її меншу гнучкість, запрограмованість на довгострокові цикли освітньо-наукового процесу, залежність від зовнішнього фінансування ця здатність є обмеженою і за певних критичних умов може не спрацювати. Тобто існуючі моделі вищої освіти можуть зазнати під впливом пандемії таких глибоких змін, що не зможуть відновитися у своєму попередньому вигляді.

Оскільки відзначається зниження якості освіти, дедалі більшої сили набирають послуги-замінники — онлайн-курси. Помітно зросла популярність таких освітніх платформ, як Coursera, edX і FutureLearn. Тільки за 2020 рік на цих платформах зареєструвалося майже 32 мільйони нових користувачів, що у понад два рази більше, ніж 2019-го (14,3 мільйона). На рисунку можна побачити значне зростання у трафіку відвідування платформ протягом 2020 року.

Читайте також: Залученість студентів під час онлайн-навчання знижується через втому від вебінарів. Що робити викладачам

Коли ми обговорюємо наслідки пандемії для країн, то зазвичай маємо на увазі економику, медицину, здоров’я громадян. Між тим, не менш  серйозні наслідки пандемія матиме і для вищої освіти. Адже переходом на заняття в режимі онлайн справа не обмежиться. Існуючі моделі вищої освіти можуть зазнати під впливом пандемії таких глибоких змін, що не зможуть відновитися у своєму попередньому вигляді. Як оцінюють майбутнє університетів міжнародні експерти – читайте у статті Віля Бакірова та Марка Агаркова «Пандемія може назавжди змінити вищу освіту».