Україна не знала, що цивільна авіація була в небезпеці, коли в липні 2014 роки над Донбасом був збитий рейс MH17.
Про це заявив глава МЗС Нідерландів Стеф Блок, пише NU.
За словами Блоку, немає достатніх доказів, щоб визнати Україну юридично відповідальною за неповне закриття повітряного простору.
Нижня палата парламенту Нідерландів наполягала на розслідуванні, оскільки хотіла зрозуміти, яку роль України зіграла в цій катастрофі. Серед іншого, депутати хотіли знати, чому повітряний простір над зоною конфлікту не було повністю закрито.
У звіті Фонду безпеки польотів відзначається, що "було виявлено недостатньо доказів, що свідчать про те, що українська влада того часу, відповідальна за безпеку цивільної авіації на сході України, усвідомлювала загрозу для цивільної авіації, за винятком тієї частини авіапростору, яка вже була закрита".
Крім того, схоже, що російські органи цивільної авіації, які відповідали за вже закритий повітряний простір, що прилягає до зони бойових дій на сході України, також не бачили загрози для цивільної авіації, зазначив міністр.
У парламенті Нідерландів попросили провести розслідування в жовтні 2019 року. Потім Нідерланди звернулися до Росії та Україні з проханням про співпрацю.
"На практиці реалізація цієї співпраці зайняла більше часу, ніж передбачалося", - сказав Блок.
Літак Boeing-777 авіакомпанії Malaysia Airlines, що виконував рейс МН17 Амстердам (Нідерланди) - Куала-Лумпур (Малайзія), був збитий в небі над Донецькою областю 17 липня 2014 року. Всі, хто був на борту, загинули.
Розслідування причин катастрофи веде спільну слідчу групу (JIT, ССД), в яку входять представники правоохоронних органів України, Нідерландів, Бельгії, Австралії і Малайзії.
У вересні 2016 року ССД оприлюднила висновки, згідно з якими лайнер був збитий ракетою, запущеною з ЗРК "Бук", а рік тому оголосила про приналежність цього "Бука". За даними ССД, це ракетна установка російської 53-й зенітно-ракетної бригади, дислокованої в Курську.