UA / RU
Підтримати ZN.ua

КНДР імпортує пальне з Росії, порушуючи міжнародні санкції - Reuters

Північнокорейські судна возять пальне з Владивостока.

Щонайменше 8 кораблів 3 транспортували пальне з Росії в свою рідну країну, хоча заявляли зовсім інший пункт призначення. В США кажуть, що Пхеньян часто порушує міжнародні санкції таким чином.

Про це повідомляє Reuters, зауважуючи, що не має доказів того, судна Північної Кореї щось порушили. Змінювати напрямок руху посеред шляху не заборонено. До того ж, не відомо, де в країні було відвантажене пальне з Росії.

Однак, чиновники США стверджують, що зміна курсу посеред рейсу - це тактика, яку режим КНДР використовує, щоб обійти міжнародні санкції, запроваджені через ядерну програму Пхеньяна.

Зміна курсу, а також використання великої кількості офшорних компаній у поставках ускладнює можливість відстежити, скільки пального було транспортовано в Північну Корею.

"Намагаючись отримати дохід, режим в Північній Кореї використовує мережі доставки, щоб імпортувати і експортувати товари. Країна використовує тактики обману, щоб затуманити справжнє походження цих товарів. Пхеньян постійно фальсифікує дані про ідентифікацію суден і документації", - сказав помічник міністра фінансів США Маршалл Біллінгслі.

Reuters з посиланням на дані про пересування вказує, що 8 суден КНДР вирушили з порту у Владивостоці з пальним на борту і вказали своїм пунктом призначення Китай чи Південну Корею. Але покинувши води Росії, кораблі опинилися в північнокорейських портах Кімчхек, Чхонджін, Хиннам і Наджін. Жоден з них не пішов в Китай, натомість вони повернулися в Росію.

У всіх суден на борту було дизельне пальне. Про це виданню повідомило джерело у Владивостоці. Їхня вантажопідйомність варіювалася від 500 тонн до 2 тисяч тонн. Одним з кораблів був Ma Du San, який належить північнокорейській компанії Korea Kyongun Shipping Co. Він взяв на борт 545 тонн палива у владивостоцькому терміналі "Первая Речка", який належить "Независимой нефтегазовой компании".

У розпоряджені Reuters опинився коносамент - дкумент про погрузку вантажу. Він датований 19 травня. Ma Du San отримав свій вантаж з Хабаровського НПЗ. В документах російської Інформаційної системи державного портового контролю північнокорейське судно вказало, що прямує в китайський порт Чжаньцзян. Але натомість судно прибуло в Кімчхек.

Раніше США та Південна Корея домовились посилити санкційний тиск на КНДР. Про це домовилися преизденти країн під час переговорів. Крім того, голови держав засудили останній ракетний запуск КНДР і домовилися про спільну роботу з міжнародним співтовариством у питанні реалізації останньої резолюції (2375) Ради безпеки ООН.