Щонайменше чотири китайських супертанкери доставляють російську нафту марки Urals в Китай, згідно з торговими джерелами і даними відстеження. Москва шукає танкери для експорту нафти після того, як запроваджені G7 заходи обмежили для РФ використання західних вантажних послуг і страхування. Про це повідомляє Reuters.
Китай, найбільший світовий імпортер нафти, продовжує купувати російську нафту, попри західні санкції, після того, як президент Росії Владімір Путін і китайський лідер Сі Цзіньпін заявили про «партнерство без обмежень».
Джерела Reuters повідомили, що п'ятий супертанкер перевозив нафту до Індії, яка, як і Китай, продовжує купувати російську нафту, що продається зі знижкою, оскільки багато західних покупців звертаються до інших постачальників.
Всі п'ять поставок були заплановані в період з 22 грудня по 23 січня, згідно з джерелами і даними відстеження Eikon.
Запроваджені в грудні цінові обмеження G7 дозволяють країнам за межами ЄС імпортувати російську нафту морським шляхом, але забороняють судноплавним і страховим компаніям обробляти російські нафтові вантажі, якщо вони не продаються за ціною нижче 60 доларів США.
«Оскільки ціни на нафту Urals значно нижчі за верхню межу, бізнес з купівлі та торгівлі нафтою Urals є по суті законним», - сказав керівник китайської компанії, що займається поставками.
Поки США та їхні союзники намагалися придушити енергетичні доходи Москви, щоб обмежити її здатність фінансувати війну проти України, Росія швидко перенаправила експорт нафти в Азію.
Довші рейси, значні знижки та рекордно високі фрахтові ставки з'їли прибутки, але використання супертанкерів на азійських маршрутах тепер може скоротити витрати на транспортування.
Міністр нафти Індії Хардіп Сінгх Пурі заявив, що його країна буде купувати нафту там, де зможе отримати найнижчу ціну.
Росія звертається до Азії
РФ відправляє Urals зі своїх західних портів для перевантаження на супертанкери Lauren II, Monica S, Catalina 7 і Natalina 7, які прямують до Китаю, в той час як Sao Paulo вже наближається до Індії.
За оцінками керівника китайської компанії, що бере участь в поставках, загалом 18 китайських супертанкерів і ще 16 суден типу «Афрамакс» можуть бути використані для перевезення російської нафти в 2023 році, що достатньо для транспортування 15 мільйонів тонн на рік або близько 10% від загального обсягу експорту нафти Urals.
Хоча більшість російської нафти зараз прямує до Китаю, Індії і Туреччини на російських або «незахідних» суднах, санкції G7 призвели до дефіциту танкерів льодового класу, багато з яких належать грецьким і норвезьким компаніям і необхідні Росії для транспортування своєї нафти з портів Балтійського моря взимку.
За словами трейдерів, Росія і Китай не мають великого флоту танкерів льодового класу, і використання китайських супертанкерів звільняє їх для подорожей з балтійських портів для здійснення перевантаження з судна на судно на більші танкери в міжнародних водах.
«Це надзвичайно дорого і не має сенсу використовувати танкери льодового класу на великі відстані», - сказав один з європейських трейдерів.
Інший трейдер зазначив, що війна РФ проти України і санкції підштовхнули попит на менші танкери і знизили ставки на великі судна, що допомогло скоротити деякі додаткові витрати, з якими зіштовхнулася Росія.
Раніше фінські дослідники заявили, що обмеження цін та ембарго ЄС на більшу частину російської нафти скоротили доходи Москви від викопного палива, але Кремль все ще заробляє значні кошти для фінансування війни проти України, тому що обмеження у 60 доларів за барель було "надто м'яким".
США та їх союзники готують наступні санкції проти російської нафтової промисловості, спрямовані на обмеження цін на російський експорт нафтопродуктів.