Казахстан купує танкери для транспортування своєї нафти через Каспійське і Чорне моря, що є останньою ознакою того, що найбільший виробник нафти в Центральній Азії шукає альтернативи своєму основному експортному трубопроводу через Росію. У березні Казахстан вже почав експорт нафти в обхід Росії й продовжує шукати нові маршрути. Підрозділ державної компанії АО «Національна компанія «КазМунайГаз» вже купив два танкери тоннажем 8 тис. тонн кожен – відносно невеликі судна за стандартами нафтової промисловості – для транспортування нафти через Каспійське море.
За словами заступника міністра енергетики Казахстану Єрлана Аккенженова, державна компанія планує придбати ще два судна тоннажем 80 тис. тонн кожне – один з найпоширеніших розмірів вантажу – для роботи в Чорному морі, передає Bloomberg.
Аккенженов зазначає, що Казахстан вивчає ці альтернативи, незважаючи на те, що Каспійський трубопровідний консорціум (КТК), який проходить через Росію, залишається найбільш вигідним маршрутом для експорту нафти з країни. Минулого року КТК переправив близько 80% казахстанського експорту нафти, транспортуючи нафту наземним трубопроводом з основних родовищ країни до чорноморського танкерного терміналу поблизу російського порту Новоросійськ.
Нагадаємо, що після ударів українських сил морськими дронами по російських кораблях у Керченській протоці та біля Новоросійська, подорожчало перевезення продукції з російських чорноморських портів (через зростання ціни на страховку). Трейдери переймаються долею Каспійського трубопровідного консорціуму (КТК), чия інфраструктура може постраждати у разі продовження атак, що призведе до зменшення обсягів експорту до Європи.