Європейський Союз переглядає енергетичне законодавство і приводить його до кліматичних норм. В ЄС мають намір закрити ринок для продуктів, вироблених за допомогою неекологічних технологій, про що заявила голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляйен на форумі Berlin Energy Transition Dialogue.
"Перед нами стоїть мета - зменшити парникові викиди на 55% до кінця 2029 року. Уже в цьому році, до літа, ми переглянемо усе європейське енергетичне та кліматичне законодавство, щоби воно відповідало даній меті", - повідомила фон дер Ляйен.
Вона перерахувала кілька заходів, щодо цього:
- удосконалення системи торгівлі викидами: потрібно розширити її на морський сектор і більш ефективно застосовувати в авіації;
- підвищення енергоефективності будівель і дорожнього транспорту;
- збільшення інвестицій в акумуляторну інфраструктуру і батарейні технології, щоб допомогти автоіндустрії швидше перейти до електромобільності;
- підняття фінансування "зеленої галузі", збільшивши на 350 млрд в рік інвестиції в енергетичну систему протягом найближчих 10 років.
Урсула фон дер Ляйен особу увагу приділила металургійній промисловості, зазначивши, що необхідно "масово інвестувати в дорогі екологічні технології, щоб зробити сталь"зеленою".
"Зелена сталь" коштує на € 100 за тонну більше, ніж та, що виробляється традиційним способом (...) Треба зупинити потрапляння на європейський ринок дешевих товарів. Тому в цьому році в ЄС буде представлено захисний механізм Carbon border adjustment mechanism, який заборонить імпорт певних продуктів ", - сказала Урсула фон дер Ляйен.
"Ми так багато вклали в скорочення викидів, що просто не можемо дозволити собі їх імпортувати", - додала вона.
Урсула фон дер Ляйен вважає, так ЄС зможе стимулювати також іноземних виробників скорочувати викиди. Сталева промисловість виробляє 9% викидів на планеті.
Кращим варіантом Урсула фон дер Ляйен назвала водень.
"Для металургійної промисловості водень - можливість, яка дозволить рухатися по шляху сталого розвитку", - зазначила вона.
Нове покоління магазинів рackaging-free продає товари без упаковок і «на вагу». Такі еко-магазини швидко набирають популярність в Європі і Сполучених Штатах. Назва перекладається як «без упаковки». Головна мета цих магазинів - зменшити кількість використовуваної одноразової упаковки товарів і замінити її багаторазовою тарою. Тобто відвідувачі приходять в магазини зі своїми контейнерами, пляшками і прямо в магазині наповнюють них всім необхідним.