UA / RU
Підтримати ZN.ua

Євросоюз має намір запровадити жорсткіші правила діяльності для великих американських технологічних компаній

ЄС має намір посилити правила діяльності для техногігантів США.

25 листопада, держави, що входять до складу Союзу, домовилися про єдину позицію з метою мати можливість краще контролювати діяльність інтернет-гігантів і встановити для них більше правил, передає DW.

Збираються ухвалити два закони – про цифрові послуги (DMA) та цифрові ринки (DSA).

Деталі законів ще доведеться опрацювати, тому нові правила для Amazon, Apple, Alphabet та Facebook набудуть чинності не раніше 2023 року. Після цього компаніям загрожує великі штрафи за порушення законів — у разі DMA вони можуть сягати десяти відсотків річного обороту.

Нові нормативні акти замінять директиву про електронну комерцію, прийняту понад 20 років тому.

"Правова база буде адаптована до нових реалій цифрової доби. Так, закон про цифрові ринки покликаний посилити правила для постачальників - так званих "воротарів", які займають особливо сильну позицію на ринку, і встановити для них регламент поводження з даними клієнтів та доступу до платформ", - заявила новий міністр юстиції та захисту прав споживачів ФРН Крістіні Ламбрехт,

"Закон про цифрові ринки задає важливі нові імпульси для чесної конкуренції в ЄС", - схвалили в об'єднанні підприємств цифрової економіки Bitkom.

При цьому представники Bitkom зазначили, що у нових правилах недостатньо враховується їх довгостроковий вплив на європейські платформи, стартапи та питання кібербезпеки.

Голова Центрального об'єднання німецьких ремісників (ZDH) Хольгер Шваньке поскаржився щодо надто вузької сфери застосування DMA. За його словами, нові правила поширюватимуться лише на деякі європейські платформи.

Закон про цифрові послуги покликаний посилити відповідальність онлайн-платформ у боротьбі з незаконним контентом. Це дозволить покращити захист прав споживачів, зазначили у Bitkom.

"Будуть заборонені маніпулятивні методи, спрямовані на спонукання споживачів до рішення про купівлю товару чи послуги", - зазначила Ламбрехт,

Платформам доведеться приділяти більше уваги скаргам користувачів, уважніше реагувати на їхнє звернення та надавати більше інформації в рекламних оголошеннях. Невиконання цих вимог може призвести до штрафів до шести відсотків річного обороту.

Читайте також: Євросоюз закликав Кремль скасувати указ про гуманітарну підтримку Донбасу

Європейська комісія пропонує змінити правила в'їзду туристів до Євросоюзу. Основні зміни стосуються бустерної дози та зменшення дії сертифікатів щодо вакцинації.