Ряд запчастин, використаних при виготовленні моделей авіалайнерів авіабудівної корпорації Boeing – 737 MAX та 737 NG - могли бути із самого початку виготовлені з дефектами, тому найближчим часом може з'явитися необхідність їхньої заміни, йдеться 2 червня у повідомленні Федерального авіаційного управління (ФАУ) США.
"Boeing поінформував ФАУ про те, що деякі напрямні планки предкрилків 737 MAX та 737 NG можуть бути виготовлені неналежним чином і можуть не відповідати всім чинним нормативним вимогам щодо міцності і зносостійкості", – сказано у документі.
Спільне розслідування ФАУ та авіабудівної корпорації встановило, що субпідрядник, який робив деталі для авіалайнерів, виготовив з дефектами порушення до 148 деталей необхідної для будівництва літака номенклатури. При цьому Boeing з'ясував серійні номери моделей літаків 737 MAX та 737 NG, на яких могли бути встановлені ці деталі: в США знаходиться 32 авіалайнера 737 NG та 33 737 MAX, у світі – 133 і 179 відповідно.
У ФАУ вказали, що існує небезпека передчасного виходу дефектних деталей з ладу.
"Хоча повний вихід з ладу направляючої планки предкрилків не призведе до втрати літака, залишається ризик того, що несправна деталь може призвести до пошкодження повітряного судна в польоті", – підкреслюється у повідомленні.
Установа пообіцяла найближчим часом випустити директиву, яка наділить корпорацію Boeing повноваженнями на виявлення та заміну деталей; зокрема, на території США на технічні роботи по заміні ФАУ виділяє 10 днів. Також управління повідомить міжнародні контролюючі органи цивільної авіації про необхідність проведення технічних робіт.
Нагадаємо, пасажирський літак Boeing 737 індонезійської авіакомпанії Lion Air зазнав аварії в Яванському морі через 13 хвилин після зльоту з аеропорту Джакарти. На борту знаходилися 188 осіб, серед яких 181 пасажир, двоє пілотів і шість бортпровідників, ніхто з них не вижив. Причинами падіння назвали проблеми у системі керування, що виникли після зльоту.
10 березня в Ефіопії зазнав катастрофи авіалайнер компанії Ethiopian Airlines. Boeing 737 MAX 8 рейсу ET 302 вилетів з аеропорту Боле в столиці Ефіопії Аддіс-Абеба в столиці Кенії Найробі. Через кілька хвилин після зльоту літак зник з радарів. В 8:44 за місцевим часом Boeing впав в 62 км від Аддіс-Абеби, в районі міста Бішофту. Трекер Flightradar24 називає можливою причиною аварії проблеми, що виникли відразу після вильоту літака з аеропорту.
На борту літака перебували громадяни 33 держав - 149 пасажирів і вісім членів екіпажу. Українців серед загиблих немає.
Рішення про тимчасову заборону польотів Boeing 737 MAX були прийняті в Євросоюзі, Канаді, Україні, Австралії, Китаї, Сінгапурі, Ефіопії, Південної Кореї, а також авіаперевізниками Aeromexico, Cayman Airways, Comair і Aerolíneas Argentinas.
Федеральне управління цивільної авіації США не збиралося закривати повітряний простір для літаків цього типу, проте президент Дональд Трамп розпорядився заборонити польоти Boeing 737 MAX над територією країни.
5 травня стало відомо, що американська авіабудівна корпорація Boeing ще за рік до першої авіакатастрофи за участю авіалайнера 737 Max знала про проблеми з датчиками, проте приховувала цю інформацію від громадськості.