UA / RU
Підтримати ZN.ua

COVID-19 змушує країни вдаватися до «оцифровки» державних послуг — The Economist

Коронавірус змінив багато «аспектів бюрократичного життя».

Без сумніву, пандемія коронавірусу назавжди змінила світ. Крім того, що COVID-19 негативно вплинув на економіку в світі, пандемія також змусила уряди країн перейти до активної діджиталізації сфери державних послуг, пише журнал The Economist.

Внаслідок ризику поширення коронавірусу, людям відтепер небезпечно стояти в чергах для того, щоб отримати ту чи іншу послугу.

Для прикладу, у Великій Британії сфера охорони здоров’я значною мірою покладається на паперові документи, так як і в більшості країн світу.

Та й загалом, у багатьох країнах неможливо «без особистої участі та взаємодії» отримати той чи інший документ або послугу.

Уряди, які давно розпочали процес «оцифрування» своїх систем, зазнали менших збитків, ніж держави, які покладалися на «паперову бюрократію». Останнім часом країни визнали, що було б набагато легше, якби більше офіційної бізнес-взаємодії відбувалося саме в Інтернеті.

COVID-19 змінив багато «аспектів бюрократичного життя». В Англії принаймні 73 тисячі весіль в період карантину довелося відкласти саме через «юридичну паперову тяганину».

Більшість країн продовжили візи для іноземців, які «стали заручниками пандеміЇ», але консульські служби зупинилися майже скрізь, а це означає, що люди, які перебували за кордоном в період карантину, не могли продовжити дію паспорту.

У Великій Британії отримання біометричних даних людей, які подають документи на постійне проживання, припинилося в березні і відновилося лише частково в червні.

Однак, надання деяких послуг не можна затримувати. Для прикладу, коли американський штат Флорида запровадив жорсткі карантинні обмеження, біля державних офісів утворювались величезні черги, щоб отримати паперові форми, необхідні для реєстрації на страхування від безробіття. Теоретично у штаті є цифрова система, але вона була настільки погано побудована, що багато хто просто не зміг отримати до неї доступ.

Таким чином, навіть одна з найбільш прогресивних країн світу – США, також мала значні проблеми з «цифровою сферою».  

Пандемія показала, наскільки ефективною може бути оцифровка державних послуг.

Для прикладу, уряди здебільшого мали змогу перераховувати гроші на рахунки сотень мільйонів людей без черг в урядові установи чи банки.

Уряди, які інвестували значні кошти в оцифрування своїх послуг значно полегшили життя своїх громадян в часи карантину.  

В Естонії, де сфера державних послуг настільки «оцифрована», що можна навіть голосувати в Інтернеті, усі громадяни мають цифровий ідентифікатор, пов’язаний з їх банківським рахунком та податковою системою.

COVID-19, ймовірно, прискорить процес діджиталізації в світі.

Пандемія не просто звернула увагу на більш ефективні способи надання держпослуг, вона змусила уряди країн шукати нові можливості та нові ідеї. Країни повинні намагатися інвестувати кошти в «сферу діджиталізації». Такі «проекти» вимагають багато часу та грошей, але можуть виявитися вартими інвестицій. «Цифровий обмін інформацією» може допомогти не лише зупинити ризики поширення коронавірусу, а й дозволить урядам вдосконалити та спростити процес надання важливих державних послуг. Однак, діджиталізація також має бути поміркованою та надійно захищати персональні дані, адже існує ризик зростання рівня «цифрового шахрайства», резюмує журнал.

Читайте також: Пандемія та ізоляція спровокували катастрофу в шкільній освіті - ЮНІСЕФ

Раніше повідомлялося, що країни, якими керують жінки, краще впоралися з пандемією.