UA / RU
Підтримати ZN.ua

Лідерами з розміщення "джинси" стали Сильна Україна, Опозиційний блок і "Батьківщина"

Адміністративний ресурс на виборах суттєво зменшився. Проте ЗМІ змінилися дуже мало.

Основними замовниками прихованої політичної реклами в ЗМІ перед виборами стала партія "Сильна Україна" (27% від усіх замовних матеріалів), Опозиційний блок (20%) та ВО "Батьківщина" (16%). Про це свідчать результатами дослідження Інституту масової інформації (ІМІ), яке проводилося в Києві і 14 регіонах України.

Як зазначила виконавчий директор ІМІ Оксана Романюк, відмінною рисою нинішньої виборчої кампанії стало суттєве зменшення адміністративного ресурсу, який раніше використовувався владою для розміщення прихованої інформації в ЗМІ.

"На жаль, це єдина позитивна тенденція... Таке собі досягнення Майдану - зник адміністративний ресурс, тиск, і журналісти просто вдарились в заробляння грошей", - підкреслила експерт.

У той же час, директор ГО "Телекритика" Наталія Лігачова констатувала, що якщо до початку виборчої компанії на загальноукраїнських телеканал переважно розміщувалася "корпоративна джинса", то чим ближче до виборів, тим більше у них з'являється проплаченою прихованої реклами у вигляді новин.

Так, з 29 вересня по 4 жовтня на 7 загальноукраїнських телеканалах було зафіксовано 97 замовних матеріалів, з 6 по 11 жовтня - 129 матеріалів.

Читайте також: Рівень політичної «джинси» у ЗМІ різко зріс за рахунок Тігіпка і комуністів

"Революція гідності відбулася, суспільство змінюється, політики поки що не дуже змінюються, а ЗМІ - змінюються в значно меншій мірі, ніж нам би цього хотілося", - констатувала експерт.

Позачергові парламентські вибори в Україні заплановані на 26 жовтня 2014 року.