У більшості жителів країни (52%) переважає національно-державна ідентичність – відчуття себе в першу українцями / громадянами України, свідчать дані опитування компанії Research & Branding Group.
Другою за значимістю є локальна ідентичність – ототожнення себе насамперед зі своєю малою батьківщиною (містом, селом, районом) – саме так себе передусім відчуває кожен третій житель країни (30%).
З великим відривом замикає трійку найбільш поширених самоідентифікацій регіональна ідентичність – відчуття себе жителем свого регіону (області чи групи областей) – так себе відчуває 7% жителів України. Така ж кількість опитаних в сумі віддали перевагу іншим видам самоідентифікації: 3% радянсько-пострадянській, 2% європейській та 2% космополітичній (громадянин світу).
Більш високий рівень національно-державної самоідентифікації спостерігається в Центрі (59%) та на Заході (54%), тоді як на Півдні та Сході він дещо нижчий (43-44%). Для південних областей більше, ніж для інших регіонів характерна локальна ідентичність мешканців (44% проти 26% у Центрі та на Сході, а також 30% на Заході). Для східного регіону більшою мірою, ніж для інших актуальна регіональна ідентичність мешканців (13% проти 4-8% в інших регіонах). Також на Півдні і Сході, ніж на Заході і в Центрі людей з пострадянської ідентичністю (4-6% проти 1%).
Дослідження проводилося компанією R&B в період з 1-10 грудня 2016 року серед 1803 осіб по всій території України за винятком Криму та ОРДЛО. Помилка вибірки становить ±2,4% при рівні довірчої ймовірності Р=0,95.
Як свідчать дані опитування Центру Разумкова, за національною приналежностю вважають себе українцями 86% громадян, 11% – росіянами, 2% – представниками інших національностей, а 1% не змогли визначитися, до якої національності вони належать.