Більшість українців (60%) вірять в везіння і удачу, тоді як протилежної думки дотримується кожен третій (34%) житель України, свідчать дані опитування компанії Research & Branding Group.
Як зазначають соціологи, з віком віра в удачу і везіння слабшає – з 69-70% у тридцятирічних і молоді років до 47-52% у тих кому за 60 і п'ятдесятирічних. Також в везіння і удачу вірить 64% сорокарічних.
Не так однозначно з вірою українців в свою удачу. У цьому питанні думки жителів країни розділилися: 46% українців вважають себе щасливими і везучими, тоді як 42% – оцінюють свою успішність і везіння інакше.
Кожен десятий житель України (9%) часто діє у розрахунку на везіння і удачу, ще 45% опитаних покладаються на удачу іноді. Разом з тим ніколи не діють, покладаючись на везіння, 40% жителів країни.
Якщо брати останній рік, то на думку 41% українців з ними траплялися події, які можна вважати проявами везіння і удачі, а кожен другий (51%) такого не пригадує.
Як показують результати опитування, 43% українців ніколи не брали участі в лотереї та акції, ще третина (32%) хоч і брали участь, але ніколи не вигравали. І тільки кожен п'ятий брав участь в лотереях та акціях результативно – 7% виграли кілька разів, а ще 12% хоча б один раз.
Половина жителів України (51%) все-таки схиляються до того, що везіння і удача – це скоріше результат збігу обставин, справа випадку. Разом з тим, більше третини респондентів (37%) у везінні і удачі бачать, перш за все, результат власних зусиль людини. Кожен десятий (11%) не зміг віддати переваги жодному з цих підходів до розуміння суті везіння та удачі.
Дослідження проводилося компанією R&B в період з 19-24 жовтня серед 1802 осіб по всій території України за винятком Криму та ОРДЛО. Помилка вибірки становить ±2,4% при рівні довірчої ймовірності Р=0,95.
За даними опитування Соціологічної групи "Рейтинг", у Святого Миколая вірять більше третини українців (37%), 53% - не вірять у нього і ще 8% – не визначилися з відповіддю, а 2% – взагалі не знають, хто це такий. У Діда Мороза вірять 22% опитаних українців, 70% – не вірять, 7% не визначилися, а 1% взагалі не знають, хто це такий.