UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні почали діяти штрафи за зупинку на місцях для електромобілів

Для автомобілів з електричними двигунами введуть особливі номери, а на дорогах з'являться нові дорожні знаки.

З січня 2020 року вступив у дію закон, яким вводяться штрафи за паркування і зупинку автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння на місцях для стоянки електромобілів.

"Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення доступу до інфраструктури зарядних станцій для електромобілів"... вносить зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України "Про дорожній рух", що дозволять законодавчо захистити право водіїв, чиї транспортні засоби, оснащені електричними двигунами, на доступ до зарядних станцій для електромобілів", - написав начальник Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Олексій Білошицький на своїй сторінці у Facebook у п'ятницю, 3 січня.

Згаданий закон також доповнює статті 122 і 152 КУпАП новими частинами.

Тепер, зупинка, стоянка або паркування на місцях, призначених для електромобілів і гібридів, мають каратися штрафом у розмірі від 20 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - від 340 до 510 гривень. Ці місця повинні бути обладнані спеціальними знаками чи розміткою.

Закон передбачає запровадження нових дорожніх знаків "Для електромобілів", "Крім електромобілів" і "Станція зарядки електромобілів". Також передбачено обладнання автомобілів з електричними двигунами особливими номерними знаками зеленого кольору.

Як повідомлялося, в 2016 році продажи електромобілів в Україні зросли втричі порівняно з попереднім роком. Вважається, що основною причиною великої популярності електрокарів в Україні стала тимчасова відміна акцизу на ввезення таких автомобілів, що діяла до 2018 року.

Станом на 1 червня 2019 року в Україні було зареєстровано понад 25 тисяч електромобілів. Порівняно з 2018 роком їх кількість збільшилася в півтора рази.

Детальніше про перспективи розвитку ринку електромобілів в Україні читайте у матеріалі Германа Богапова "Власна електротяга або субсидування автоімпорту?" й у статті Дениса Лавнікевича "Електротранспорт України: можливості співробітництва" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".