UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні існує схема із псевдогуманітарними авто для осіб з інвалідністю – Bihus.info

Особи з інвалідністю мають право отримати у подарунок від іноземця автівку. Цю норму на свою користь використовують ті, хто хочуть зекономити на податках.

В Україні з метою уникнення оподаткування під час розмитнення автомобілів використовують схему з псевдогуманітарною допомогою для осіб з інвалідністю. Як повідомляють журналісти проєкту "Наші гроші з Денисом Бігусом", це вдається завдяки діркам у законодавстві, відсутністю контролю та підробленими документами.

Вказується, що за українським законодавством особи з інвалідністю мають право отримати у подарунок від іноземця автомобіль. Транспорт визнається гумдопомогою, тож на кордоні за нього не потрібно платити мито й ПДВ. Однак багато людей просто купують закордоном автівку, вписують у документи підставних дарувальників, й таким чином не сплачують податки.

За даними журналістів, часто люди користуються інвалідним статусом літніх родичів, аби оформити на них авто й забрати собі. Наприклад у Віньківцях Хмельницької області проживає пенсіонерка Людмила Гома. У 2018 році на неї оформили "гуманітарний" кроссовер Mercedes-Benz GLA 200. Закордоном такий коштує від 23 000 доларів. В бюджет під час його розмитнення недоплатили близько 8 300 доларів. Але у пенсіонерки авто немає, вона навіть не може згадати ім'я "благодійника" з Німеччини, котрий "подарував" цю машину.

Натомість Mercedes користується невістка Людмили – Ірина, вона називає транспорт своїм й розпоряджається на власний розсуд. Тобто інвалідністю пенсіонерки скористалися, щоб зекономити на податках, йдеться у розслідуванні.

Також у Людмили є двоє синів, вони завезли собі гуманітарні Mercedes'и E200 2012-2013 років випуску, ставши на чергу на їх отримання, як люди з інвалідністю. За кордоном такі коштували 12 та 20 тис доларів відповідно. Гуманітарний статус дав змогу братам зекономити ще близько 10 тис доларів. При цьому "подарував" їх той самий Ігор Маранц, котрий надав Mercedes-Benz GLA 200 їхній мамі.

Зауважується, що одні й ті ж іноземці регулярно віддають в Україну нібито задарма пристойний транспорт у такій кількості, що скидається на продаж, замаскований під гуманітарну благодійність.

Також людина, за правилами, не може скористатися "гуманітарною" пільгою під час розмитнення, якщо у неї в користуванні або власності вже є авто, однак це правило також порушують.

Тим часом на Полтавщині, за версією правоохоронців, посередники купували автівки у Німеччині, а щоб розмитнити їх не сплачуючи податків, підробляли дарчі листи та купували у медиків довідки про інвалідність з потрібними показаннями. Чиновників Полтавської ОДА також підозрюють в участі у схемі: вони брали на облік людей з інвалідністю, "не помічаючи" вже зареєстровані у них авто. Справа розслідується два роки, вироків в судовому реєстрі немає.

Нагадаємо, що раніше у рамках боротьби зі "схемами на гуманітарці" наказом №3 від 9 січня 2020 року 79 організацій було виключено з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги. Причина - неподання звітів про розподіл гуманітарної допомоги. Серед "схемщиків" також зазначили солідні міжнародні організації - Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ), Місія Міжнародного комітету Червоного Хреста тощо.

За висновками спеціалістів Єдиної служби правової допомоги, наказ про виключення юридичних осіб з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги є протиправним і підлягає скасуванню.

Детальніше про проблемні питання гуманітарної допомоги в Україні читайте в матеріалі Валентини Варави та Дениса Осмоловського "Гуманітарка як дзеркало проблем Мінсоцполітики".