UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні за 5 років кількість учнів в інклюзивних класах зросла вдесятеро

Нині інклюзивне навчання організовано майже у 43% шкіл.

Міністерство соціальної політики зазначило, що за останні п'ять років в Україні кількість учнів в інклюзивних класах зросла вдесятеро, інформує пресслужба міністерства.

«Україна суттєво наростила темпи впровадження інклюзії в середніх навчальних закладах. За інформацією Державної служби якості освіти України, ще п’ять років тому в інклюзивних класах навчалося вдесятеро менше дітей, ніж сьогодні. Наразі інклюзивне навчання організовано майже у 43% шкіл, у понад 18 тисяч класів», – йдеться в повідомленні.

Повідомляється, що заклад освіти за заявою батьків має створити інклюзивний клас в обов'язковому порядку, а також забезпечити дітям з особливими освітніми потребами постійну або часткову підтримку під час навчання.

За інформацією міністерства, якщо ж особливі освітні потреби в учня виявлені під час навчального процесу, дирекція закладу докладає зусиль для їхньої мінімізації, а коли цього недостатньо, рекомендує батькам звернутися до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

На основі цього висновку школа надаватиме підтримку з урахуванням виявлених у неї проблем. А саме: забезпечуватиме умови для безперешкодного доступу дитини до приміщення школи, закуповуватиме обладнання ресурсної кімнати та засобів корекції відповідно до своїх можливостей.

Інклюзивна освіта — альтернатива інтернатному, індивідуальному чи домашньому навчанню. Завдяки їй діти з ООП можуть навчатися разом із однолітками, соціалізуватися та розвивати навички комунікації, а батьки — розраховувати на кваліфіковану підтримку педагогів.

Читайте також: Уряд створив Кам'янець-Подільський державний інклюзивний інститут

Як повідомляло раніше ZN.UA,  інклюзивне навчання має стати не особливістю закладу, а його функцією. Це означає готовність будь-коли прийняти кожну дитину, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу. 

На якому рівні нині перебуває інклюзивна освіта в Україні , читайте в статті Олександри Дмитренко в статті «Інклюзія – це не особливість школи, а її функція».