UA / RU
Підтримати ZN.ua

В МОН розповіли про шляхи вирішення освітніх проблем у воєнний та повоєнний час

В Міносвіти визначилися з основними напрямками роботи, які повинні забезпечити стабільність навчального процесу в умовах війни.

Міністерство освіти і науки України презентувало проєктні пропозиції вирішення нагальних освітніх проблем, які виникли в країні через війну. Ідеї та плани щодо вдосконалення навчального процесу обговорювалися на другому надзвичайному засіданні Секторальної робочої групи «Освіта і наука». 

Як повідомляють у відомстві, міністр освіти і науки Сергій Шкарлет разом зі своїми колегами визначив пріоритетні напрямки роботи над проблемами української освіти у воєнний та повоєнний час.

«Ми розробили 6 проєктів із високим пріоритетом і горизонтом імплементації до початку нового навчального року або навіть швидше. До них належать цифрові девайси для освіти, вступна кампанія 2022, видання підручників і посібників для Нової української школи, відкриття освітніх хабів за кордоном, розширення парку шкільних автобусів для закладів загальної середньої освіти, розвиток STEM-освіти у Новій українській школі», – заявив Сергій Шкарлет.

Також у МОН підкреслили, що важливими аспектами в умовах воєнного часу є підтримання безперервності освітнього процесу, створення безпечних умов навчання, психологічна підтримка учнів, студентів, вчителів та викладачів, а також відновлення пошкоджених об’єктів освітньої інфраструктури у найближчому майбутньому. 

Ще одним важливим рішенням Міносвіти є проведення тестування школярів для виявлення прогалин у знаннях, які виникли у зв′язку з війною. Передбачається, що воно обійдеться країні  приблизно у 344,5 мільйони гривень. Власне на тестування з них витратять лише 19,5 мільйонів. Інші кошти потрібні для виплат заробітної плати вчителям, які будуть допомагати в організації даного процесу.

Читайте також: Навчання на тимчасово окупованих територіях: проблеми вчителів і школярів

Раніше повідомлялося, що міністр освіти підтримує ідею про заміну у школах російської мови іншими дисциплінами з 1 вересня. 

Які ризики для науки принесла війна? Якщо ви думаєте, що тільки відплив мізків, і це найстрашніше, то ви помиляєтеся. Науковиця Ірина Єгорченко назвала три загрози, від яких залежить, чи розквітне українська наука після війни. Читайте в матеріалі «Як війна вплине на українську науку: три ризики».