UA / RU
Підтримати ZN.ua

Українські телеканали все частіше практикують однобічне висвітлення подій

У вересні дві точки зору на політичні події подаються у 24% сюжетах теленовин. На деяких телеканалах зафіксовано 100% повідомлень з однією точкою зору.

У новинах українських телеканалів в останні місяці все більше інформації подається з єдиної точки зору, що не може не позначатися на об'єктивності сюжетів. У вересні лише 16% повідомлень в цілому були з декількома точками зору (у січні 18%, в лютому 24%, у березні 27%, у квітні 23%, у травні 17%, в червні 18%). Найбільше їх у новинах "Інтера" - 21% і на"1+1" - 20%.

Про це свідчить моніторинг медіа, проведений Міжнародним благодійним фондом "Академія Української преси".

У вересні дві точки зору на політичні події подаються у 24% повідомлень (у червні 32%, у травні 32%, у квітні 32%, у березні 44%, в лютому 43%, у січні-36%). На "Новому каналі" та СТБ зафіксовано 100% повідомлень з однією точкою зору.

18 головних подій обговорювалися у новинах з різних позицій. Переважно неоднозначно оцінювалися асоціація з ЄС в контексті поліпшення законодавства, законопроект про вогнепальну зброю та "врадіївська справа".

Контекст повідомлень: 52% повідомлень супроводжувалися конфліктним і негативним контекстами (у червні 58%, у травні 53%, у квітні 63%, у березні 56%, у лютому-63%, у січні 67%). Найбільше їх на "1+1" - 71% (у червні 75%, у травні на TVi - 72%, у квітні на "1+1" - 77%, у березні на СТБ - 73%), а найменше на Першому національному - 19% (у червні 38%, у травні 21%, у квітні 36%, в березні 23%, у лютому 36%, в січні 40%).

Позитивний контекст у середньому становить 16% (у червні 8%, у травні 13%, у квітні 10%, у березні 12%, в лютому 11%, в січні 12%). Найбільше його на Першому національному - 28% (у червні на СТБ - 17%, у травні на Першому національному - 30%, у квітні на Першому національному - 21%, у березні на Новому каналі - 28%, в лютому також на Новому - 23%, в січні на Першому національному - 20%).

У другий тиждень вересня 13% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні (в перший тиждень червня 23%, у травні 25%, у квітні 26%). Найбільше їх було на TVi - 32% (у червні 38%, у квітні 36%, у травні 53%), Першому національному - 18% і ICTV - 17%.

Соціальна сфера - 35%, внутрішня державна політика, діяльність органів влади - 32% і міжнародна політика (23%) - популярні теми повідомлень. Також згадувалися події культурного характеру (19%), кримінал і ДТП - 9%.

Аналіз теленовин восьми провідних телеканалів України у вересні 2013 року є частиною постійного моніторингу медіа, який Міжнародний благодійний фонд "Академія Української преси" здійснює з 2002 року.

Презентоване дослідження здійснювалося АУП за участю вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів - "Інтера", "1+1", Нового каналу, "України", СТБ, ICTV, Першого національного та TVi. !zn

Читайте також:

У теленовинах правлячій коаліції приділяють майже у 3 рази більше уваги, ніж опозиції

Ворогом преси №1 названо Миколу Азарова

Українські журналісти оцінили свободу слова в країні "на трієчку"