UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна винесе питання залізничних перевезень в зоні АТО на мінські переговори

Підприємства з українською реєстрацією продовжують стикатися з неправомірними вимогами на контрольованих територіях Донецької і Луганської областей.

Україна винесе питання залізничних перевезень з неконтрольованими територіями Донецькій і Луганській області на рівень мінських переговорів, так як підприємства з українською реєстрацією продовжують стикатися з неправомірними вимогами на цих територіях, заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

"Питання буде перенесено в формат мінських переговорів", – сказав він на зустрічі з членами Європейської бізнес асоціації (ЄБА) у Києві в п'ятницю.

Міністр зазначив, що це питання виходить за рамки "Укрзалізниці та Мінінфраструктури, а їм займаються Антитерористичний центр (АТЦ), РНБО і МЗС.

"Ми запустили альтернативну диспетчеризацію, яка перемкнула все на контрольовану територію", – констатував поточну ситуацію Омелян.

У той же час учасники ринку відзначили, що такий перенос диспетчеризації призвів до практично повного припинення залізничного руху з неконтрольованими територіями та накопиченню понад 100 вантажних поїздів.

Також в п'ятницю, 22 квітня, стало відомо, що "Укрзалізниця" з 20 квітня перевела диспетчеризацію залізничного руху в зоні АТО з Донецька на підконтрольну Україні територію, що призвело до майже повного припинення залізничного руху з непідконтрольними територіями. "Вже більше 100 вантажних поїздів простоюють", – сказав представник "Метінвесту" на зустрічі міністра інфраструктури Володимира Омеляна з членами Європейської бізнес асоціації (ЄБА) у Києві.

Глава Мінінфраструктури підтвердив факт перенесення "Укрзалізницею" диспетчеризації на підконтрольну територію. За його словами, однією з причин цього є неправомірні вимоги, які регулярно висуваються компаніям з українською реєстрацією на неконтрольованої території.

Омелян зазначив, що це питання буде перенесено в формат мінських переговорів, і спрогнозував, що на його рішення буде потрібно деякий час, тому навряд чи варто очікувати, що він зважиться "за тиждень".

Як писав В'ячеслав Ткаченко у статті на сторінках "Дзеркала тижня. Україна", рух поїздів вже двічі зупинявся, тим не менш, рішення про призупинення ліквідації "Донецької залізниці" повисло в повітрі. "На сьогодні ситуація з ж/д повідомленням з окремими районами Донецької та Луганської областей залишається невизначеною. Тому керівники промислових підприємств регіону і лідери галузевих об'єднань гірників і металургів України кваплять президента і прем'єра з пошуком рішення, яке дозволить підприємствам працювати, забезпечуючи країну вугіллям і наповнюючи держбюджету податками. Вони пропонують не рубати з плеча, а ввести перехідний період, за який можна буде напрацювати рішення і механізми, які дозволяли б зберегти ж/д сполучення", - йдеться в статті Наш подарунок Росії: Україна добровільно розриває ж/д сполучення з Донбасом?.