Високопоставлений турецький чиновник підтвердив агентству Reuters затримання суховантажного судна «Zhibek Zholy», що перевозило зерно, яке росіяни могли вкрасти в Україні.
«Судно «Zhibek Zholy» зупинено біля порту Карасу на запит (України – ред.). Звинувачення ретельно розслідуються. На зерні не написано, кому воно належить», - повідомив співрозмовник журналістів.
Про затримання судна 3 липня повідомляв і посол України в Туреччині Василь Боднар, турецька сторона не давала офіційних коментарів.
Російська сторона продовжує стверджувати, що не володіє інформацією про затримання суховантажного судна, і вимагає від Туреччини підтвердження дипломатичними каналами.
«У Кремлі не мають інформації про затримання в Туреччині суховантажу під російським прапором. Турецька сторона при затриманні, якщо таке мало місце, має надати інформацію через наше посольство або генеральне консульство», - заявив речник президента РФ Дмітрій Пєсков.
За словами турецького чиновника, Анкара перебуває в контакті з Росією, ООН та третіми сторонами з цього питання. Суховантаж стоїть на якорі за кілометр від порту, його подальша доля має вирішитися за підсумками сьогоднішньої зустрічі. Україна розраховує на конфіскацію 4,5 тисячі тонн зерна.
Суховантажне судно належить казахській компанії KTZ Express, але ходить під російським прапором. У KTZ Express журналістам пояснили, що судно взяте у бербоут-чартер (фрахтування без екіпажу) російською компанією «Грін-Лайн», яка не перебуває під санкціями.
Декількома днями раніше колаборант Євген Балицький, призначений окупантами «головою Запорізької області», оголосив, що з окупованого Бердянська вийшло перше судно із зерном «для дружніх Росії країн», однак не вказав назву.
1 липня у турецький порт Карасу увійшов суховантаж «Zhibek Zholy» з Бердянська. Україна звернулася до Туреччини з проханням затримати та заарештувати судно, припускаючи, що його вантаж може бути краденим. Російські окупанти й раніше активно вивозили українське зерно з тимчасово окупованих територій Запорізької і Херсонської областей, провокуючи глобальну продовольчу кризу.