UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Мінінфраструктури хочуть пустити метро в аеропорт "Бориспіль"

Каськів з Януковичем взяли у Китаю кредит на "Повітряний експрес" і витратили 50 млн доларів. Українські чиновники, думають, що робити з цим проектом.

Замість китайської електрички до "Борисполя" побудують китайське метро (або пустять китайський дизель)

Замість китайської електрички до "Борисполя" побудують китайське метро (або пустять китайський дизель)

На засіданні комісії із співпраці між урядами України та КНР на початку грудня одним з питань був незамкнений проект "Повітряний експрес", повідомив заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань.

"Це проект сполучення між Києвом і аеропортом Бориспіль, на який був виділений китайський кредит 372 млн доларів. Витратили 50 млн. В результаті немає ані експресу, ані доларів. Тривають переговори про зміну відсоткової ставки і самого проекту. Поки що остаточного рішення немає", - сказав Довгань в інтерв'ю виданню LIGA.net.

Заступник міністра зазначив, що спочатку план глави Держінвестпроекту Владислава Каськіва передбачав запуск швидкісної електрички. Однак з'ясувалося, що вона буде викликати перешкоди в роботі аеронавігаційного обладнання аеропорту, а це безпека польотів. Пізніше розглядався варіант підземного тунелю, але він суттєво дорожче початкового задуму.

"Ми пропонуємо запустити дизельні поїзди. У такому разі проект обійдеться в 120 млн доларів. Є другий варіант, який пропонує Київ і підтримує міністр інфраструктури, - пустити в Бориспіль гілку метро. На час будівництва (як мінімум на два роки) буде частково обмежений рух Бориспільською трасою. Крім того, цей проект дорожче - 300 млн доларів. Його основна перевага в тому, що з допомогою метрополітену з будь-якої точки Києва можна буде без проблем і дешево потрапити в аеропорт", - повідомив Довгань.

При цьому він додав, що обидва проекти на розгляд уряду, який повинна визначитися з остаточним варіантом.

Нагадаємо, що протягом 2011-2013 років відомство Владислава Каськіва Держінвестпроект просувала проект швидкісного залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль". Планувалося, що "Повітряний експрес" буде побудований китайськими компаніями за рахунок китайського кредиту. Кілька разів Каськів давав старт будівництву і оголошував терміни його завершення.