Судна "Трофі" і "Печора", які ведуть видобуток піску в Донузлаві на кар'єрі ЗАТ "Південна інвестиційна компанія", заблоковані в озері з вантажем піску, на який держвиконавцями у п'ятницю, 12 липня, було накладено арешт. Про це "Центру журналістських розслідувань" повідомив начальник юридичного відділу Євпаторійського морського торгового порту Едуард Петренко.
Рішенням Господарського суду Києва, яке набуло чинності з ЗАТ "Південна інвестиційна компанія" на користь Євпаторійського морського торгового порту стягнуто близько 270 тисяч гривень заборгованості за надані послуги з гідромеханізованого переміщення піску, видобутого на кар'єрі в озері Донузлав. ВДВС Києва були накладені арешти на рахунки боржника, однак, за словами Едуарда Петренка "рахунки виявилися порожніми, а майна ВДВС не було виявлено.
"Разом з тим, встановлено, що ЗАТ "Південна інвестиційна компанія" продовжує видобувати пісок на приналежному йому кар'єрі в озері Донузлав і, відповідно, якимось чином його реалізовує. Судячи з усього, в обхід своїх рахунків у банках, оскільки на них накладено арешт, - вважає начальник юрвідділу Євпаторійського МТП. - Тому виконавче провадження з міста Києва було перенаправлено в ВДВС міста Саки, за місцем знаходження майна боржника - видобутого в Донузлаві суднами "Трофі" і "Печора" піску, який щодня перевозиться в Севастополь, де вже відвантажується".
За словами Едуарда Петренка, арешт був накладений на 2 400 тонн піску, вартість якого - близько 280 тисяч гривень - рівнозначна сумі боргу майже 270 тисяч гривень та збору ВДВС.
"Капітани суден "Троффа" і "Печора" відмовилися добровільно вивантажити арештоване майно на причали стягувача для передачі нам на відповідальне зберігання і, відповідно, подальшого проведення торгів на даний пісок. З п'ятниці по сьогоднішній день дані судна знаходяться в озері Донузлав, оскільки, згідно зі статтею 91 Кодексу морського торговельного мореплавства, згідно зі статтею 91 КТМ, капітан порту має право не випускати кораблі, у разі заборгованості. У самих судів боргів немає, але на них знаходиться арештоване майно, яке стягується на користь порту, а капітани добровільно відмовляються його відвантажувати ", - говорить Петренко, уточнюючи, що на самі кораблі не накладався арешт, оскільки вони належать не "Південній інвестиційній компанії", а іншим фірмам групи компаній "Суеста".
Як повідомлялося, ліцензії на видобуток піску в кар'єрах Донузлава раніше мали три господарюючих суб'єкти: ДП "Євпаторійський морський торговельний порт" та дві приватні фірми з Севастополя - ЗАТ "Південна інвестиційна компанія" та ТОВ "СендІнтерМарін".
За інформацією Євпаторійського МТП, на сьогодні ЗАТ "Південна інвестиційна компанія" є єдиним годувальником морського піску в Криму, диктуючи ціну на цей будматеріал, яка на сьогодні становить від 120 до 145 гривень за тонну. Кожну добу, за інформацією Євпаторійського порту, судна "Трофі" і "Печора" видобувають у Донузлаві та вивозять в Севастополь 3,7 тисяч тонн піску.
Як показало розслідування "Центру", ЗАТ "Південна інвестиційна компанія", зареєстроване в Києві, було засновано чотирма фізичними особами: Володимиром Дідковським, Володимиром Побережецем, Оленою Мазюк і Оксаною Бондар. Олена Мазюк є дружиною Олексія Мазюка, який, за даними ЗМІ, і контролює групу компаній "Суеста". Оксана Бондар, співвласниця цілого ряду великих комерційних структур в Севастополі, - дочка екс-губернатор і екс-представника президента України в АРК, а нині - керівника Національного заповідника "Херсонес Таврійський" Леоніда Жунька.
11 грудня 2012 року після акцій протесту екологів і громадськості Севастополя і втручання прокуратури була скасована ліцензія "Суэсты" на видобуток піску біля мису Фіолент у Севастополі. Після цього фірма змінила прописку на м. Донецьк і 14 червня Донецький окружний адміністративний суд відновив компанії "Суеста" дію ліцензії. !zn
Читайте також: