UA / RU
Підтримати ZN.ua

У «Чернігівському колегіумі» на вчителя фізики навчається лише один студент

ZN.UA багато разів писало про брак вчителів природничих наук. Однак без зміни суспільної думки щодо важливості якісної освіти виправити цю негативну тенденцію складно.

В Україні критично бракує вчителів, а вчителі, які б якісно викладали точні науки, – дефіцит. Найкращі випускники з високими балами на вишиковуються в черги на педагогічні спеціальності фізико-математичних факультетів, і це дуже серйозна проблема.

Цьогоріч на спеціальність вчителя фізики до Національного університету «Чернігівський колегіум» ім. Тараса Шевченка вступив лише один студент – Ростислав Корнієнко.

«Страшні у мене результати. 103 бали по ЗНО. Чесно кажучи, це було майже спонтанно. Взагалі, в школі класу до 11-го я фізику не любив. Але під кінець школи я вирішив, що, все ж таки, хочу піти на фізику», - розповідає «Суспільному» єдиний студент на потоці.

Майбутній вчитель фізики поки що не знає, чи працюватиме за спеціальністю. На його думку, низька зарплатня не мотивує молодих вчителів йти працювати у школу.

Тенденція до зменшення абітурієнтів на природничі науки розпочалася на початку 2000-х, наголошує у розмові з журналістами завідувач кафедри фізики та астрономії Юрій Дятлов. У 2006-2007 роках кафедра фізики випустила останні великі групи, загалом близько 40 людей.

«Вони розуміють, що навчатись буде складно, а перспективи не захмарні. Вчительські спеціальності потроху-потроху відходять. Вони не в пріоритеті», - говорить науковець.

Не краща ситуація й з іншими природничими науками: на вчителів хімії цього року вступили три студенти, інформатики – шість, математики – десять. 

«Найбільше проблематика є з учителями природничо-математичного циклу, природничих наук. Математики, фізики, хімії й біології. У нас до п’яти відсотків вчителів суміжних спеціальностей. І 21 % учителів пенсійного віку. А вступ до вишів практично нульовий», - говорить начальник Управління освіти і науки Чернігівської ОДА Микола Конопацький.

Нині в області бракує близько 20 вчителів природничих наук, найгірша ситуація – на селі, де починаючий вчитель може отримувати «чистими» близько семи тисяч гривень.

«Ми мали на кінець року 168 вакансій заявлених, сьогодні їх 42. Близько половини – це природничо-математична галузь», – підсумовує Конопацький.

Читайте також: Ставлення українського суспільства до вивчення фізики є дзеркалом ставлення до розвитку та прогресу – науковиця

Криза природничої освіти в Україні поглиблюється вже багато десятиліть. Зараз знайти кваліфікованого вчителя фізики, математики або інформатики майже неможливо.

Однак насправді суспільство має вчителів, яких заохочували і фінансували певним чином. Про те, чи потрібні нашій державі кваліфіковані працівники, розмірковують Світлана Благодєтєлєва-Вовк, Вадим Зінчук і Юрій Пасіхов у статті «Як вчителів заохочували, такі результати ЗНО й отримали».