Попри війну, українці продовжують отримувати пенсії та інші соцвиплати. Для виходу на пенсію українці повинні мати певну кількість років трудового стажу. Будь-яка помилка в записах у трудовій книжці може негативно позначитися на сумі виплат, які отримує пенсіонер. Видання «На пенсії» розповіло, як мають вестися записи у трудовій книжці, щоб не втратити трудовий стаж.
Пенсійний фонд України (ПФУ) може відмовити в зарахуванні певного періоду робочого стажу. Це відбувається, якщо сторінки трудової книжки заповнені з порушенням вимог.
Що потрібно зробити, щоб не втратити трудовий стаж:
- Усі записи у трудовій книжці вносяться після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого терміну, а в разі звільнення – у день звільнення.
- Записи виконуються арабськими цифрами (число та місяць двозначними). Наприклад, якщо працівника прийнято на роботу 5 січня 1993 року, у трудовій книжці записується “05.01.1993”.
- Записи виконуються акуратно, кульковою ручкою, чорнилом чорного, синього або фіолетового кольорів, і засвідчуються печаткою.
Якщо у ПФУ відмовили в зарахуванні певного періоду до страхового стажу через неправильно заповнену трудову книжку, то у такому випадку необхідно звернутися до суду та визнати дії Фонду протиправними.
Також необхідно перевіряти не лише записи у паперових трудових книжках, але й в електронних. Якщо підприємство ще працює, то можна виправити помилки, а якщо – ліквідовано, то зробити це буде набагато складніше, доведеться звертатися до суду.
Раніше ми писали, хто з українців може розраховувати на подвійний стаж при призначенні пенсії.