UA / RU
Підтримати ZN.ua

Третина соціальної реклами на ТБ є прихованою комерційною або політичною рекламою

Найбільше комерційної реклами, замаскованої під соціальну, транслюється на каналі, який фінансується з бюджету.

Близько 33% соціальної реклами на телебаченні є прихованою комерційною або політичною рекламою, свідчать результати дослідження Інституту масової інформації (ІМІ) на замовлення Центру громадянського представництва "Життя".

Згідно з дослідженням "Стан соціальної реклами. Майбутнє соціальної реклами в Україні", найбільше соціальної реклами (за кількістю ефірного часу і роликів) виходить на телеканалі Суспільного мовлення, який має бюджетне фінансування.

Для дослідження були обрані дев'ять загальнонаціональних телеканалів: "Новий канал", СТБ, ICTV, UA:Перший, "1+1", "Інтер", "Україна", "Прямий" і "112 Україна", а також соціальна реклама на зовнішніх носіях Києва. Моніторинг каналів здійснювався протягом двох годин прайм-тайму (з 19:00 до 21:00) в один з трьох днів (3, 4 або 5 квітня 2018 року). У моніторинг були включені всі сюжети з маркуванням "соціальна реклама".

Як свідчать дані опитування КМІС, у лютому 2018 року трохи більше половини українців (53%) вважають, що вони принаймні в більшості випадків здатні відрізнити якісну інформацію від дезінформації і фейків (у т.ч. 20% вважають, що завжди можуть відрізнити якісну інформацію від фейків). Третина українців (31%), навпаки, вважають, що вони або взагалі не можуть відрізнити фейки або можуть лише у меншості випадків.