UA / RU
Підтримати ZN.ua

Суд визнав право пасажирів "Укрзалізниці" на компенсацію за запізнення потягів Hyundai

Юрист, який через поломку потяга Hyundai запізнився до місця призначення на три години, через суд домігся компенсації вартості квитка. Створено прецедент: відтепер кожен пасажир, якого з провини "Укрзалізниці" не було вчасно доставлено до місця призначення, зможе захистити своє право у суді.

Апеляційний суд Києва захистив людей, постраждалих від поломок потягів Hyundai, а також тих, хто може зіткнутися з цим у майбутньому. Про це у четвер повідомляє сайт української Гельсінської спілки з прав людини.

Пасажир потяга "Інтерсіті+" (Hyundai) №161/164 "Харків-Київ" Максим Щербатюк, юрист Української Гельсінської спілки з прав людини, через поломку потягу запізнився на три години.

Він вимагав через суд від "3" компенсувати незручності, що виникли у зв'язку з цим, а також спростування неправдивої реклами про надійність цих потягів.

Позов було розроблено для того, щоб кожен пасажир, який з провини "Укрзалізниці" не був вчасно доставлений до місця призначення, міг захистити своє право у суді.

В суді першої інстанції представники "Укрзалізниці" зуміли переконати суддю, що квиток, який дає право на проїзд, не є доказом того, що чоловік їхав у потязі.

"Суддя вирішила, що кожен пасажир, який хоче довести, що скористався послугою "Укрзалізниці", на підтвердження цього повинен мати завірений акт начальника потяга", - йдеться у повідомленні.

Судді апеляційного суду з таким твердженням не погодилися і зазначили: "Доводи відповідача про те, що позивач не надав посвідченого акта машиністові, не можуть бути підставою для відмови у відшкодуванні різниці вартості квитків, оскільки такий акт не отримано позивачем не з його провини, а з провини працівників потяга "Інтерсіті+" №161/164 "Харків-Київ".

Таким чином, суд визнав провину "Укрзалізниці" у ненаданні послуг.

"Укрзалізниця" врешті-решт отримала чітке і зрозуміле судове рішення, в якому зазначається про те, що квиток є єдиним доказом поїздки і для цього не обов'язково, щоб на квитку був штамп начальника потяга", - зазначає Щербатюк.

"Окрім того, було доведено можливість у судовому порядку домогтися певної компенсації "Укрзалізницею" вартості квитка, щоб державне підприємство несло відповідальність за якість своєї роботи", - додав юрист.

"Наступним кроком є зобов'язати "Укрзалізницю" відшкодувати моральну шкоду. Сподіваюся у Вищого спеціалізованого суду, куди вже подано скаргу, вистачить сміливості зробити наступний важливий крок і задовольнити наші вимоги щодо моральної шкоди", - підсумував він.

Це рішення може стати прецедентним, адже до цього часу пасажири не могли довести навіть своєї присутності у несправному потязі. !zn

Читайте також:

З 1 жовтня в Україні на 10% зростуть ціни на залізничні квитки

Колесніков звинуватив "Укрзалізницю" у поломці Hyundai

Компанія Ахметова планує складати потяги Hyundai