UA / RU
Підтримати ZN.ua

США стали найдорожчим брендом у світі, Україна – в аутсайдерах

Бренд України за рік "втратив у вазі" майже половину вартості і тепер оцінюється в $ 44 млрд.

Бренд України оцінюється в $ 44 млрд

Найдорожчим брендом країни у світі знову стали США, з величезним відривом випередивши Китай. У свою чергу Україна і Росія увійшли в п'ятірку країн-аутсайдерів з найгіршою динамікою за останній рік.

Вартість брендів країн щороку розраховує компанія компанії Brand Finance. На цей раз страновый бренд США оцінений в $ 19,7 млрд. Ця цифра включає в себе самі різноманітні показники, включаючи ВВП, інвестиційну привабливість, бізнес-клімат і т. п. Крім масштабу американської економіки, автори дослідження виділяють величезний ринок збуту в США, учасники якого готові переплачувати за товари з маркуванням "Made in USA", а також наявність безлічі компаній, які самі по собі є цінними брендами - до них відносяться, зокрема, найдорожчий бренд Apple, Coca-Cola, Disney і т. п.

Китай, другий за вартістю бренд у світі, за минулий рік втратив 1% "ваги" і тепер оцінюється в $ 6,31 трлн через уповільнення темпів зростання економіки країни, а також з падінням цін на сировину у світі.

Втім, зниження вартості сировинних товарів найбільше вдарило по експортерам, таким, як Канада і Австралія. Їх бренди подешевшали на 8% і 10% відповідно, але залишилися в Топ-10.

В п'ятірку найбільш дорогих країнових брендів також входять Німеччина ($ 4,17 трлн, -4%), Великобританія ($ 3,01 трлн, +6%) і Японія ($ 2,54 трлн, +3%). Найбільш вражаюче зростання серед країн першої десятки продемонструвала Індія (+32%), яка тепер займає 7-е місце рейтингу з показником $ 2,14 трлн.

Бразилія покинула першу десятку, опустившись на 11-е місце: оцінка її бренду впала на 17%, до $ 1,17 трлн. До її проблем, крім дешевого сировини, додалися корупційний скандал за участю високопоставлених політиків, рецесія в економіці і втрата 500 тис. робочих місць у першому півріччі. Навіть минулорічний Чемпіонат світу з футболу не зміг підняти імідж країни на світовій арені, хоча Бразилія сподівається виправити становище на Олімпіаді в Ріо-де-Жанейро в 2016 році.

Росія "подешевшала" на 31%, до $ 810 млрд, і тепер займає 18-у позицію. У минулому році вона була 12-й, вартість російського бренду оцінювалася в $ 1,18 трлн. На вартості бренду країни відбилося її участь у конфлікті в Сирії і в Україні.

Вартість бренду України впала максимально в порівнянні з усіма іншими країнами світу - на 45%, до $ 44 млрд.

Лідером зростання став Іран: вартість його бренду злетіла на 59%, до $ 159 млрд, на тлі успіхів переговорів за ядерною програмою країни і перспектив скасування санкцій. У п'ятірці країн з найкращою динамікою компанію Ірану склали чотири африканські країни-бренду - Камерун, Танзанія, Кенія та Замбія.

Куба, також стала на шлях нормалізації відносин з США, поки що не ввійшла у топ-100 рейтингу, проте аналітики висловили впевненість, що це трапиться вже в 2016 році.

В окремому рейтингу стійкості країнових брендів (в якому не враховується масштаб економіки) перше місце посідає Сінгапур з оцінкою 88 пунктів з 100. В індексі сприйняття корупції країна посіла перше місце в Азії та сьоме у світі, також автори дослідження відзначають високі екологічні стандарти, якісну освіту та активний розвиток туризму.

Друге місце ділять Швейцарія і ОАЕ (84,9 пункту), далі йдуть Фінляндія (85,7 пункту) і Нова Зеландія (85,6 пункту).