В середу, 16 грудня, втрачають силу деякі положення закону про Національне антикорупційне бюро, які Конституційний суд визнав невідповідними Конституції. Однак, це ніяк не змінює статус директора НАБУ Артема Ситника або статус самого антикорбюро, зазначив у Facebook міністр юстиції Денис Малюська.
“Внаслідок рішення КСУ зараз не існує процедури призначення директора НАБУ. У коротко- і середньостроковій перспективі це не критично і не надто важливо. Адже підстав для звільнення директора НАБУ (Ситника) та, відповідно, обрання нового директора, немає, а тому застосовувати процедуру обрання нового директора нам немає потреби… Рішення КСУ, яке набрало чинності сьогодні, жодним чином не змінило статус Ситника як директора НАБУ або ж статус самого НАБУ”, - написав Малюська.
Він додав, що Національне антикорупційне бюро продовжує повноцінно працювати та виконувати свої функції, а Ситник залишається його повноцінним директором. За словами міністра, план влади в даній ситуації складається з двох частин:
- повернути президенту повноваження призначати та звільняти директора НАБУ. Єдиний можливий механізм такого повернення – зміни у Конституцію. Проект таких змін зараз обговорюється народними депутатами.
- на перехідний період (до набрання чинності змінами у Конституцію) врегулювати окремим законопроектом певні процедури функціонування НАБУ, які не стосуються призначення директора НАБУ.
“Такий законопроект уже підготовлено урядом та зареєстровано за №4437. Очікуємо на його розгляд парламентом уже цієї зими”, - додав Малюська.
Він також зазначив, що згідно з таким планом, чинний директор НАБУ продовжить працювати і виконувати свої функції до дня обрання нового директора Національного антикорупційного бюро за новою процедурою. Або ж Ситник залишиться директором до закінчення терміну свого призначення – 16 квітня 2022 року. У такому випадку, за словами Малюськи, його повноваження перейдуть до відповідного заступника.
“Директор НАБУ може бути звільнений раніше строку, вказаного вище, лише у випадку виникнення підстав, визначених частиною 4 статті 6 Закону про НАБУ (звільнення за власним бажанням, призначення на іншу посаду, набуття громадянства іншої держави і т.д.). Жодної з таких підстав зараз не існує”, - підсумував Малюська.
сьогодні втрачають чинність окремі положення Закону про НАБУ, визнані неконституційними рішенням КСУ від 16/09/2020 ...
Опубліковано Denis Malyuska Вівторок, 15 грудня 2020 р.
28 серпня Конституційний суд прийшов до висновку про те, що п'ятий президент України Петро Порошенко перевищив свої повноваження, призначаючи Артема Ситника на посаду директора НАБУ, яке відноситься до органів виконавчої влади. В Офісі президента заявили про те, що Ситник продовжить виконувати обов'язки глави НАБУ.
Раніше Ситник заявив про те, що позбавити його посади можуть лише після результатів проведення аудиту відомства. Народні депутати відправили на доопрацювання законопроект, що пропонує внести зміни в законопроект про НАБУ і спростити процедуру звільнення його глави, приводом для якого може стати корупційне правопорушення.
У свою чергу президент Володимир Зеленський запевнив послів країн "Великої сімки" та Європейського союзу в тому, що Артем Ситник залишиться на посаді, попри рішення Конституційного суду.
Після зустрічі Зеленського з послами заступник голови Офісу президента Олег Татаров заявив, що директор НАБУ Артем Ситник повинен піти у відставку. Однак, в ОПУ відзначили, що заява Татарова "є його особистою думкою" і "не відображають офіційну позицію" Зеленського.
Як просуваються розслідуванням щодо людей експрезидента Порошенка? Чи є у НАБУ претензії до Медведчука? Чи реально зламати багаторівневу систему підкупу народних депутатів? Чи приніс син Євгена Щербаня обіцяні документи в НАБУ? Хто має призначати директора НАБУ - президент чи Кабмін? Чи вціліє антикорупційний блок, чи все ж все ж буде похований під уламками обіцянок чинної влади? Читайте у другій частині інтерв'ю з Артемом Ситником.
Першу частину інтерв'ю можна прочитати тут.