Нині в Україні поширеною є проблема, коли сімейні лікарі йдуть у відпустку або звільняються, і пацієнти залишаються без лікаря, про що їх навіть ніхто не повідомляє. Як діяти у такій ситуації, пояснює голова Нацслужби здоров'я України Наталія Гусак.
«Є базова постанова 410, яка визначає типовий договір між НСЗУ і надавачем медичних послуг. Як у ньому, так і в договорах, які ми укладаємо із закладами, що надають первинну медичну допомогу, завжди вказується, що надавач повинен попередити усіх пацієнтів, які уклали декларацію з лікарем, про те, що, наприклад, лікар пішов у відпустку, чи звільняється», - коментує Гусак в інтерв’ю Аллі Котляр «Пацієнт може обирати, куди йти – туди, де хороший лікар, або туди, де він отримає повністю безкоштовні медичну допомогу і ліки».
Це дає можливість пацієнту переукласти декларацію з цим лікарем або з іншим у цьому медзакладі.
Інформація про такі випадки перевірятиметься Службою. Якщо з боку надавача не дотримано зобов’язань, він може втратити фінансування для закладу, також із ним можуть розірвати договір.
«Все більше надавачів первинної медичної допомоги це розуміють і стараються дотримуватись вимог, – запевняє Гусак. – Але є випадки, коли з тих чи інших причин таке трапляється. Особливо зважаючи на те, в яких умовах працює первинка в останні півтора роки у зв’язку з ковідом та вакцинальною кампанією. Навантаження – нереальне. Інколи такі речі упускаються».
За її словами, НСЗУ комунікує надавачам, що це базові умови. Але якщо це непоодинокі випадки в закладі, і ситуація не виправляється, реакція буде чіткою. Минулого року було здійснено декілька моніторингів по первинній меддопомозі. Певній частині закладів було призупинено фінансування.
Про те, як НСЗУ плануватиме роботу у 2022 році, і чого очікувати пацієнтам, лікарям, лікарням та засновникам медзакладів, читайте в інтерв’ю Алли Котляр «Голова НСЗУ Наталія Гусак: «Пацієнт може обирати, куди йти – туди, де хороший лікар, або туди, де він отримає повністю безкоштовні медичну допомогу і ліки».