UA / RU
Підтримати ZN.ua

Що потрібно зробити для отримання витягу з Єдиного реєстру зниклих безвісти під час війни

Держателем реєстру є Міністерство внутрішніх справ

1 травня в Україні запрацював Єдиний реєстр осіб зниклих безвісти під час бойових дій та окупації. Витяг з цього реєстру – єдине підтвердження того, що людина зникла безвісти саме під час війни. Як отримати витяг розповідає журналістка платформи пам'яті Меморіал Наталія Найдюк у статті «Зниклі безвісти під час війни: про Єдиний реєстр і що робити, якщо зниклої людини в ньому немає» на ZN.UA.

Для того, щоб отримати витяг з Єдиного реєстру зниклих безвісти під час війни, потрібно:

  1. Надіслати заяву до Департаменту інформатизації МВС України та прикріпити до неї копії паспорта заявника й документа, що підтверджує родинні зв’язки зі зниклою людиною.
  2. Документи треба надсилати на електронну пошту pgmia@mvs.gov.ua або листом до МВС: м. Київ, вул. Богомольця, 10. Деякі юристи радять робити це рекомендованим листом із повідомленням, щоби мати підтвердження того, що документи таки отримали.
  3. Перевірити дані про людину й надати їй статус зниклої безвісти за особливих обставин мають упродовж 30 календарних днів.
  4. Витяг мають надіслати на зазначену в заяві електронну адресу або ж на зворотну поштову адресу.

Читайте також: "Кошти за передачу тіл": рідним зниклих безвісти нагадали про інформаційну безпеку в соцмережах

Нагадаємо, що витяг із Єдиного реєстру – єдине підтвердження того, що людина зникла безвісти саме під час війни. Цей статус надає низку прав зниклому та його рідним. 

За даними Офісу омбудсмана, станом на початок серпня безвісти зниклими з початку повномасштабного вторгнення вважаються понад 24 тисячі українців, з яких 1074 – діти. Раніше у Мінреінтеграції пояснили правила інформаційної безпеки для родин зниклих безвісти – як не зашкодити пошукам.