UA / RU
Підтримати ZN.ua

Санкції проти Coral Energy можуть запровадити вже найближчим часом — уповноважений президента з санкційної політики

Власюк пояснив важливість спільних санкцій проти тіньового флоту РФ.

Проти ключових компаній, які забезпечують роботу російського тіньового флоту, незабаром можуть бути запроваджені санкції. Зокрема, це стосується Coral Energy (нова назва — 2Rivers), повідомив в інтервʼю РБК-Україна уповноважений президента з питань санкційної політики Владислав Власюк.

"Я думаю, ми зможемо це реалізувати дуже швидко [питання санкцій щодо Coral Energy]. Станом на зараз під санкціями партнерів майже 100 танкерів. Ми ж поки що законодавчо не можемо санкціонувати танкери, але цю ситуацію плануємо виправити. Компаній, які оперують флотом, під санкціями партнерів по світу десь півсотні. Деякі також під санкціями України, наприклад, "Совкомфлот". Щодо Coral Energy, то я не думаю, що це є проблема так само найближчим часом розглянути можливість накладення санкцій", — заявив Власюк.

Читайте також: Британія запровадила найбільший на сьогодні пакет санкцій проти нафтового тіньового флоту РФ 

За його словами, у питанні танкерного флоту ключовим є спільний санкційний похід, що включає США, ЄС, Великобританію, Японію та Україну. Чим більше буде однакових санкцій проти компаній, кораблів та додаткових вимог до заходу в порти, наданню страхових, лоцманських і брокерських послуг, тим більше це обмежуватиме РФ, заявив уповноважений президента з питань санкційної політики.

Власюк підкреслив, що ринок морських перевезень нафти та зрідженого газу є абсолютно непрозорим. Він пояснив, що судно може мати будь-яку страховку або ж прапор, але через правила вільного пересування відкритим морем "виявляється, що ти не можеш ні перевірити, ні обмежити нічого". Так, на танкер можуть накласти санкції, але він може вільно рухатись Данською протокою.

"Друге питання — те, що можна було б зробити, але ЄС не зробив. Я про переуступку танкерів компаній, оскільки у нас мінімум 40% російської нафти возять “грецькі” танкери. Є багато компаній, які мають танкери — частина під санкціями, наприклад, Gatik Ship Management чи російська "Совкомфлот". Частина ще не під санкціями", — пояснив Владислав Власюк.

Уповноважений президента також підкреслив, що Київ перебуває у постійній комунікації із західними партнерами. 

Читайте також: Санкції України на транзит російської нафти та газу допоможуть зменшити експортні доходи Росії на 70%: енергетики створили петицію

"Ми кажемо, от дивіться, є вразливе місце в російській економіці і треба бити в це місце. Даємо конкретну інформацію, наприклад, що вони заробляють 8-10 мільярдів від експорту нафти — і це тільки різниця між стелею ціни та тим, за скільки вони її реально продають. Ось загальна тема, ось цифри і ось основні гравці. Готуємо матеріал і починаємо переконувати партнерів в необхідності санкцій. У якийсь момент, коли ми розуміємо, що це питання підготовлене до реалізації, ми виносимо його на найвищий рівень. І тоді комунікаційний і медійний ефект від українських санкцій грає максимально правильно для досягнення результату. Весь цей процес має певну логіку і послідовність", — заявив Власюк.