UA / RU
Підтримати ZN.ua

Російський "Доброльот" більше не літатиме до Криму, припинивши свою діяльність через санкції ЄС

Заяви російських офіційних осіб про те, що західні санкції будуть для вітчизняного бізнесу лише "порожнім звуком", виявилися бравадою. Авіакомпанія "Доброльот" першою відчула реальні наслідки санкцій ЄС і змушена припинити всі польоти.

Російський лоукостер "Доброльот", спеціально створений 2,5 місяці тому для польотів до Криму, змушений припинити свою діяльність через санкції ЄС

Російська авіакомпанія "Доброльот" з 4 серпня тимчасово призупиняє польоти. Причина - введення санкцій з боку Євросоюзу, йдеться в повідомленні прес-служби російського "Аерофлоту", якому належить лоукостер.

"У зв'язку застосуванням економічних санкцій, введених ЄС щодо ТОВ "Добролет", низка європейських контрагентів повідомили про відмову виконувати свої зобов'язання перед авіаперевізником - анульовано дію договорів лізингу, технічного обслуговування і страхування повітряних суден, а також надання аеронавігаційної інформації", - йдеться в повідомленні компанії.

"В умовах безпрецедентного тиску, що чиниться на компанію "Доброльот" з боку європейських контрагентів, перевізник змушений призупинити польоти і продаж квитків", - йдеться в повідомленні "Доброльота".

Таким чином, "Доброльот" першою відчув реальні наслідки санкцій ЄС. Російські ЗМІ не змогли пропустити припинення роботи єдиного російського лоукостера, і вийшли в понеділок з матеріалами на цю тему.

Так, російський "Коммерсантъ" пише, що заяви російських офіційних осіб про те, що західні санкції будуть для вітчизняного бізнесу лише "порожнім звуком", виявилися бравадою. "Доброльот" втратив контракти на постачання літаків, їхнє техобслуговування і страхування.

"Аерофлоту", якому належить "Доброльот", доведеться перевезти понад 65 тис. пасажирів, а іншим повернути квитки.

Санкції ЄС проти "Доброльота" пояснювали тим, що, літаючи з Москви до Сімферополя, лоукостер "полегшував інтеграцію Криму у РФ". Санкції передбачають заборону європейським компаніям надавати "Доброльоту" доступ до фінансових ресурсів і заморожування активів компанії в ЄС.

За даними джерел газети, основною проблемою стала відмова ірландської SMBC Aviation Capital виконувати договір лізингу на Boeing 737-800NG. Вони мали стати основою парку лоукостера - до кінця цього року "Доброльот" планував отримати вісім літаків (ще вісім у 2015 році), два вже поставлені.

Також німецька Lufthansa Technik відмовилася здійснювати технічне обслуговування літаків "Доброльота". "Мова йде як про легке техобслуговування суден, що потрібно робити за необхідності, так і про важке, яке літаки проходять раз на шість років",- уточнив один зі співрозмовників видання.

Санкції позбавили "Доброльот" і можливості повноцінно страхувати свої ризики, про це ще 1 серпня компанії повідомило "Альфастрахування". "Через санкцї перестраховий брокер повідомив російському страховику, що всі договори щодо перестрахування ризиків "Доброльота" втрачають чинність", - пояснив один зі співрозмовників газети, пише російська служба BBC.

На думку учасників ринку, невдовзі могли виникнути і проблеми з бронюванням квитків "Доброльота". Авіакомпанія працює через американську систему Navitaire, якою користуються в основному лоукостери. "Сукупність усіх цих чинників зробила продовження роботи "Доброльота" майже неможливим", - пише видання.

Експерти вважають, що "Доброльот" було обрано як об'єкт для санкцій "дуже продумано". "Авіакомпанія тільки почала працювати, вона літає всередині Росії, і зупинка не викличе міжнародного скандалу", - пояснює один зі співрозмовників газети.

На думку незалежного авіаційного експерта Андрія Крамаренка, зупинка "Доброльота" не завдасть серйозних збитків "Аерофлоту". "Цей проект в найближчі два роки не міг приносити прибуток, тому серйозних фінансових втрат для групи навряд чи варто чекати, - пояснює він. - Однак це хороший сигнал того, що російській економіці вкрай складно обійтися без партнерів з Європи".

Російські "Ведомости" публікують коментар головного редактора "Авіатранспортного огляду" Олексія Синицького, який вважає, що "Доброльоту" можна переукласти договори з лізинговими компаніями та компаніями, що здійснюють технічне обслуговування літаків.

"Але на все це потрібні час і гроші: мова йде про місяці. Потрібно знайти і підготувати літак, підготувати документи. Це сильний удар і дуже поганий сигнал для всієї цивільної авіації - на місці "Доброльота" може опинитися кожна авіакомпанія, яка літає до Криму", - каже Синицький. Серед них "Аерофлот", компанії групи S7, "Уральські авіалінії", Red Wings.

Нагадаємо, країни ЄС ввели низку економічних санкцій проти російських компаній і політиків у зв'язку з російською участю у конфлікті на Сході України. !zn