UA / RU
Підтримати ZN.ua

Робота під час повітряної тривоги: що треба знати працівникам та роботодавцям

В них є певні права та обов’язки.

Через ракетні удари Росії та загрозу безпілотників, в Україні постійно лунають сигнали повітряної тривоги. Юрист Дмитро Зал розповів, які є права та обов’язки у роботодавців та працівників під час повітряної тривоги та як має оплачуватися цей час.

Читайте також: Повітряна тривога у школі: як підготувати учня

Обов'язки роботодавця щодо безпеки працівників

Згідно з Кодексом цивільного захисту України та Законом України "Про охорону праці", роботодавець зобов'язаний:

Права працівників під час повітряної тривоги

Оплата праці під час повітряної тривоги

Загальне правило нарахування зарплати: час перебування в укритті має бути оплачений.

Варіанти оплати:

Особливості для різних категорій працівників:

Відпрацювання часу тривоги

В українському трудовому законодавстві відсутня норма, яка б зобов'язувала працівників відпрацьовувати час, проведений в укритті.

Якщо роботодавець зацікавлений у додатковому відпрацюванні, цей час має бути оплачений додатково.

Відповідальність роботодавця

За порушення вимог охорони праці, зокрема щодо забезпечення безпеки під час повітряних тривог, роботодавець може нести:

Нагадаємо, чи може роботодавець наполягати, щоб всі працівники отримували зарплату в одному банку.