UA / RU
Підтримати ZN.ua

Рівень об'єктивності українських теленовин неухильно знижується

У травні в ефірі провідних телеканалів 17% сюжетів висвітлювалися з різних точок зору. Ще в березні таких сюжетів було 27%.

У новинах українських телеканалів в останні місяці все більше інформації подається з єдиної точки зору, що не може не позначатися на об'єктивності сюжетів.

Про це свідчить моніторинг медіа, проведений Міжнародним благодійним фондом "Академія Української преси".

Згідно з дослідженням, у травні в ефірі провідних телеканалів 17% повідомлень в цілому були з декількома точками зору (у січні 18%, в лютому 24%, у березні 27%, у квітні 23%).

Найбільше таких повідомлень було в новинах "Інтера" - 36% і на СТБ - 28% (у квітні на TVi - 44%, у березні на СТБ - 38%). У травні дві точки зору на політичні події подаються у 32% повідомлень (у квітні 32%, у березні 44%, у лютому 43%, у січні-36%). Найбільше їх на каналі СТБ - 67% (у квітні 50%, у березні 54%, в лютому 55%) та "Інтері" (53%, в квітні 41%, в березні 52%). 97% повідомлень про політичні події на Першому національному містять одну точку зору (у квітні 95%, в березні 88%, в лютому 83%, в січні 100%).

- Азаров назвав "Перший національний" єдиним об'єктивним телеканалом в Україні

21 головна подія обговорювалася в новинах з різних позицій (у квітні 19, у березні 19, в лютому 23, у січні 17). Переважно неоднозначно оцінювалися закон про зброю, інцидент з Мельниченком, мітинг проти закону про сексуальні меншини.

53% повідомлень (у квітні 63%, у березні 56%, в лютому-63%, в січні 67%) супроводжувалася конфліктним або негативним контекстами. Найбільше на TVi - 72% і 1+1 - 64%, а найменше на Першому національному - 21%. Позитивний контекст в середньому становить 13% (у квітні 10%, у березні 12%, в лютому 11%, в січні 12%), найбільше він представлений на Першому національному - 30%.

Аналіз теленовин восьми провідних телеканалів України у травні 2013 року є частиною постійного моніторингу медіа, який Міжнародний благодійний фонд "Академія Української преси" здійснює з 2002 року.

Презентоване дослідження здійснювалося АУП за участю вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів - "Інтера", "1+1", Нового каналу, "України", СТБ, ICTV, Першого національного та TVi. !zn

Читайте також:

Випуски теленовин стали приділяти менше уваги Януковичу і Азарову

Українські журналісти оцінили свободу слова в країні "на трієчку"