UA / RU
Підтримати ZN.ua

Попередження про відключення світла: що робити побутовому споживачу

Роз'яснення дали у компанії YASNO.

Українці мають своєчасно платити за комунальні послуги. Зокрема, необхідно щомісяця оплачувати світло та передавати показники електролічильника. Кабмін дозволив відключати світло споживачам, які систематично не оплачують платіжки та накопичили борги. У компанії YASNO розповіли, що робити, якщо прийшло попередження про відключення світла.

Як відбувається інформування боржників

У компанії пояснили, що усім клієнтам, які надали свої актуальні контактні дані, регулярно нагадують про наявність боргу через email або Viber/смс-повідомлення.

Читайте також: Оплата комунальних послуг: що змінилося цього року

«Щоб отримувати таке інформування, необхідно повідомити постачальнику свої контакти – наприклад, в Особистому кабінеті або через функцію замовлення електронного рахунку у Viber», – йдеться у повідомленні.

Коли надсилають попередження про відключення світла

Постачальник направляє офіційне попередження про відключення та змушений ініціювати припинення електропостачання.

«Відповідну заявку він передає оператору системи розподілу, який безпосередньо виконує технічні роботи. Клієнту постачальник надсилає попередження про відключення, де вказана дата, з якої може відбутися знеструмлення. Окремо про відключення клієнта також має повідомляти і оператор системи розподілу», – пояснили у компанії.

Відповідно до правил, припинення електропостачання може відбутися не раніше, ніж через 10 робочих днів після отримання попередження від електропостачальника та через п'ять робочих днів – після попередження від оператора системи розподілу.

Чи може споживач оплатити борг за світло

Після отримання попередження клієнту потрібно якомога швидше сплатити заборгованість. Оскільки кошти в банківській системі можуть зараховуватися до трьох днів, важливо не відкладати платіж на останній момент.

«Найпростіший спосіб – це розрахуватися через онлайн-сервіси: Особистий кабінет, чат-боти YASNO у Viber або Telegram, на сайті постачальника за номером особового рахунка чи адресою», – йдеться у повідомленні.

Читайте також: Пеня та штраф: коли їх нараховуватимуть за світло

Коли кошти будуть зараховані на рахунок компанії, електропостачальник повідомляє оператору системи розподілу про скасування відключення.

«Якщо оплата не надійшла до запланованої дати знеструмлення, споживачу буде обмежено електропостачання до повного погашення заборгованості», – пояснили в компанії.

У такому випадку клієнту також доведеться отримати та сплатити окремий рахунок за виконання робіт з відключення та підключення. Це відбувається не безкоштовно, а вартість робіт може складати від кількохсот до кількох тисяч гривень.

«Важливо також пам’ятати, що зворотне підключення відбувається не одразу – згідно з правилами оператори системи розподілу мають виконати заявку на підключення протягом 3-х днів в місті та 5-ти днів в сільській місцевості», – резюмували в YASNO.

Раніше ми писали, як побутовим споживачам передавати показники лічильника світла.