UA / RU
Підтримати ZN.ua

Польща недофінансовує побудову пунктів пропуску на кордоні з Україною - експерт

При нинішньому інвестуванні Польща реалізує інвестиційний "план-мінімум" на кордоні з Україною не швидше 2033 року. І тільки за умови, що дві третини коштів дасть ЄС.

На україно-польському кордоні "на вчора" необхідно було побудувати, принаймні, шшість нових пунктів пропуску: Смольник - Боберка, Бистре - Мшанець, Крилів - Кречів, Будинін - Белз. За будівництво трьох відповідальність несе Польща, три інших відповідно повинна була б побудувати Україна. Про це пише Якуб Логінов у своїй статті для DT.UA.

"Підрахунок щодо пішохідного руху польський уряд уже зробив у 2013 р. Облаштування ПП Дорогуск, Зосін, Долгобичув, Гребенне та Будомєж (польської частини) має коштувати разом 75,63 мільйона злотих. А скільки потрібно на нові переходи? Тут можемо взяти цифри з двох найновіших об'єктів: будівництво пункту пропуску Будомєж-Грушів коштувало 146 мільйонів злотих, а Долгобичув-Угринів - 147 мільйонів. Причому це були досить маленькі переходи. Але для рівного рахунку можемо припустити, що ті три нові переходи будуть дешевшими і коштуватимуть, скажімо, 90 мільйонів злотих кожен. Підраховуємо: 270 млн за три нові переходи плюс 75 млн за прилаштування існуючих дорожніх переходів до пішохідного руху. Виходить 345 мільйонів", - відзначає автор.

Ця сума, за його словами, необхідна для реалізації Польщею інвестиційного плану-мінімуму" на україно-польському кордоні, після якої він стане більш або менш цивілізованим.

"В оптимістичному варіанті можна припустити, що Польща дасть тільки третину з цих 345 мільйонів, а решту Європейський Союз. Отже, Польща з власного бюджету мусить "на вчора" викласти принаймні 115 мільйонів злотих тільки на інвестиції на українському кордоні", - додає Логінов.

При цьому в міністерстві внутрішніх справ Польщі повідомили, що в бюджеті на 2018 р. запланована стара квота - 25 млн злотих на інвестиції в пунктах пропуску на східній та північній кордоні (з Росією, Білоруссю та Україною). Автор припускає, що на українська відрізок піде близько 10 млн, з яких принаймні 3 млн - це будуть кошти на відновлення старої інфраструктури.

"Реально на інвестиції в нові об'єкти та облаштування наявних переходів до потреб пішохідного руху залишається 7 мільйонів. А потрібно - 115 у перспективі на 2-3 роки. Ділимо 115 на 7 і виходить, що з такими скромними сумами Польщі знадобиться аж 16 років, щоб здійснити згаданий "план-мінімум". Отже, маєте відповідь на запитання: "Коли нарешті зникнуть черги?". Не швидше, ніж у 2033 році - так випливає з інвестиційних планів сусідньої держави", - підсумовує експерт.

Детальніше про функціонування українсько-польського кордону читайте у статті Якуба Логінова "Стіна з колючого дроту" у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".