UA / RU
Підтримати ZN.ua

Освітній омбудсмен проти заборони гаджетів у школярів на уроках

Думка вчителів про наявність гаджетів у школярів, схоже, і не питають

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов розкритикував законопроект депутата від ЄС Олексія Гончаренка, яким той запропонував заборонити українським школярам користуватися на уроках мобільними телефонами та іншими гаджетами, підключеними до інтернету. Обмеження поширюються тільки на час уроків.

Сергій Горбачов вважає, що є протипоказання цьому законопроекту:

"Вчителі досить широко використовують гаджети для навчання. Проблема не в тому, що гаджет є або немає, проблема, як його використовувати і наскільки вчитель контролює ситуацію в класі".

"Гончаренко пропонує внести зміни до старого Закону "Про загальну середню освіту" у той час, коли вже ухвалений у другому читанні новий Закон "Про повну загальну середню освіту", який очікує підпису. Навіщо? І чому він не вніс пропозиції, коли чотири місяці напружено працювала робоча група і освітній комітет Ради?"

"Будь-яка норма, яка щось забороняє, має сенс лише тоді, коли визначена відповідальність за порушення. Припустимо, цей закон ухвалили, а дитина на уроці все одно грається у смартфоні. І що тоді? Яка санкція? І до кого її застосовувати?"

Свою думку він висловив на сторінці в Facebook та в ефірі одного з телеканалів. Оцінка омбудсмена викликала жваву дискусію. Думки батьків розділилося: багато хто вважає, що наявність гаджетів не псує дитину, якщо її правильно виховують і їй цікаво на уроках, в той же час, вона позбавляється від необхідності носити кілограми паперових книг і псувати поставу. А сторонніми речами діти займалися на уроках у всі часи - наприклад, читали книжки, грали в "морський бій", і навіть... що-небудь їли.

Опоненти вважають, що дитина, в силу своєї незрілості, не зможе втриматися від спокуси пограти або заглянути в Інтернет, і ніякі "сучасні умови" цьому не допоможуть. Вчителю тільки складніше стежити за дисципліною. Тому потрібні розумні обмеження. Що стосується підручників, то краще організувати їх зберігання в школі, а вже вдома використовувати гаджети. Наявність телефона, смартфона, планшета в класі у дитини без особливої необхідності провокує на несвоєчасні телефонні розмови, в тому числі і з батьками.

Треба сказати, що у вільній від забобонів і шкільних обмежень Європі все частіше відмовляються від наявності телефонів у дітей під час уроків.

Експеримент з використання електронних освітніх матеріалів у пілотних школах завершився негативно через незадовільну якість електронних освітніх матеріалів, заявила міністр освіти і науки Анна Новосад, зазначивши, що в майбутньому експеримент буде відновлений.

Наголошується, що в рамках експерименту було закуплено планшети на тисячу шкіл, але головна проблема на етапі закупівлі електронних підручників.

На питання, чи можна вже зараз сказати, наскільки ефективний такий метод порівняно з традиційним навчанням, міністр відповіла, що поки не бачила дослідження, яке свідчило б, що використання електронних підручників різко покращує освітні досягнення учнів.