У короткостроковій перспективі нас чекає активний розвиток нових форм змішаного навчання (blended learning), яке об'єднує найкращі риси як очного, так і онлайн-підходу і вже довело свою ефективність. Особливої уваги заслуговує форма змішаного навчання, яка заснована на принципі "перевернутої класної кімнати" (the flipped classroom). При цьому радикально змінюється розподіл навчального часу, вивчення нового матеріалу відбувається онлайн в зручний для студента час із залученням найсучасніших технологій, а очний компонент навчання зводиться до активного обговорення викладачем і студентами набутих знань.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, президент Товариства "Знання" України, академік НАН України і НАПН України, доктор філософських наук, професор.
"Іншим трендом, який визначає розвиток освітніх технологій в короткостроковій перспективі, є розвиток загального навчання (collaborative learning), що базується на чотирьох принципах: 1) студентоцентрований характер навчання; 2) активна взаємодія викладача і студентів; 3) груповий характер навчання; 4) рішення реальних поточних проблем", - пише автор.
На його думку, потрібно переглянути наявні навчальні програми, наскільки вони відповідають інноваційним підходам і практикам, поглибити навчальні стратегії на основі посилення елементів критичного мислення, орієнтації на вирішення реальних проблем, групову та проектну роботу, ввести в практику індивідуальну навчальну траєкторію кожного студента.
Детальніше про важливість реформування навчального процесу читайте в матеріалі Василя Кременя "Навчити вчитися" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".