UA / RU
Підтримати ZN.ua

Неможливо без якісних освіти і науки вирішувати питання створення сучасного озброєння — експерт

Після війни наука має працювати для потреб суспільства, а не окремо від нього.

У квітні указом президента було створено Національну раду з відновлення України від наслідків війни, однією із складових якої є робоча група щодо розвитку питань освіти та науки. І хоча на установчому засіданні цієї групи було зазначено два засадничі принципи: інтеграція пропозицій з іншими напрямами та прискорена євроінтеграція, чи не найбільшою проблемою освіти і науки в Україні був її інерційний розвиток впродовж усіх років незалежності, який віддалив її реальних потреб розвитку суспільства, держави та економіки, пише у своєму матеріалі для ZN.UA член Національної команди експертів з реформування вищої освіти Володимир Бахрушин.

«Відновлення України ставить зовсім інші цілі та завдання перед освітою і наукою. І це дає шанс на, можливо обмежені, але істотні швидкі позитивні зміни. Для цього потрібно, щоб і пропозиції стосовно відновлення освіти і науки, і пропозиції з інших напрямів передбачали плідну взаємодію галузей і враховували суттєвий вплив розвитку освіти і науки на досягнення цілей з відновлення та розбудови/розвитку інфраструктури, економіки і фінансової сфери, сфери безпеки та оборони, енергетичної безпеки, охорони здоров'я, державного управління тощо», - зазначає експерт.

По-перше, підкреслює він, розвиток освіти і науки має відповідати потребам суспільства. Досі це тільки проголошувалося, тепер має реально бути зроблено. Адже неможливо без якісних освіти і науки вирішувати проблеми створення сучасного озброєння, високотехнологічних виробництв, розвитку медицини і цифровізації, запровадження енергоощадних технологій, забезпечення верховенства права тощо.

По-друге, не менш важливою є узгодженість пропозицій змін в освіті і науці  з вимогами євроінтеграції, зокрема, інтеграції до європейських освітнього і дослідницького просторів.

«Євроінтеграція передбачає не лише дотримання узгоджених правил, стандартів, норм тощо, але і активну участь в їх вдосконаленні і розробці нових рекомендаційних і нормативних документів європейських освітнього і дослідницького просторів», - додає Бахрушин та зауважує, що в цьому ключі однією з найбільш обговорюваних проблем також є необхідність оптимізації мережі закладів освіти на різних рівнях.

Більше матеріалів про перспективи української науки та освіти, а також головні проблеми читайте в інших матеріалах Володимира Бахрушина.