Попри війну, українці мають оплачувати житлово-комунальні послуги. Зокрема, необхідно своєчасно платити за світло та передавати показники електролічильника. Трапляються випадки, коли отримавши платіжку за світло споживач дивується виставленій сумі до сплати. У компанії YASNO розповіли, чому так може статися.
В чому причина некоректних сум у платіжці за світло
Фахівці пояснили, що оператор системи розподілу щомісяця розраховує обсяг споживання кожного клієнта. Для цього від попередніх показників лічильника віднімають поточні – це і буде кількість використаних кВт-год.
«Якщо споживач повідомляє показання регулярно та вчасно, обсяг визначається завжди чітко. А ось за відсутності актуальних даних лічильника може бути суттєва похибка», – йдеться у повідомленні.
В такому випадку оператор системи розподілу вимушений брати за основу показники, які були зафіксовані раніше, і виходячи з них розраховувати середньодобове споживання. Приміром, споживач взагалі не користувався електроенергією в помешканні протягом кількох тижнів, не передав показання, але йому нараховано обсяг, як і у минулі періоди. Таким чином обсяг визначений по середньому, а не по фактичному споживанню.
«Потім інформацію про кількість використаних кВт-год отримує постачальник, застосовує діючий тариф та виставляє рахунок. Якщо оператор системи розподілу надав постачальнику середнє споживання клієнта, то і сума до сплати може не відповідати очікуванням клієнта», – пояснили у компанії.
Що робити, щоб були коректні платіжки за електроенергію
Побутовий споживач, який хоче мати коректний рахунок за світло, повинен передавати показники лічильника за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного.
Передати показники можна безпосередньо оператору системи розподілу або через онлайн-сервіси YASNO:
- особистий кабінет
- мобільний застосунок
- чат-боти YASNO-online у viber чи telegram
- форму на сайті
- на сторінці Facebook
Раніше ми писали, як розраховується час дії зонного тарифу двозонного та тризонного електролічильника.