Солом'янський суд Києва у рамках досудового розслідування надав Національному антикорупційному бюро України (НАБУ) тимчасовий доступ до документів, які стосуються укладання договору фінансового лізингу між Укрексімбанком і ПАТ "Укрзалізниця" та відповідної поставки 30 залізничних локомотивів General Electric. Документами володіє Укрексімбанк, передає Finbalance.
Зазначено, що Солом'янський райсуд Києва 6 вересня задовольнив відповідне клопотання детективів НАБУ у рамках кримінального провадження №52018000000000428. Окрім того, згідно із рішенням суду, НАБУ має право вилучити копії необхідних документів.
Розслідування щодо закупівлі локомотивів General Electric розпочалося за заявою народного депутата, ім'я та прізвище якого у судовому рішенні не уточнюється, та на виконання ухвали слідчого судді Солом'янського суду Києва від 11 квітня 2018 року. При цьому заява та ухвала базувалися на інформації, що "лізингодавцем та лізингоодержувачем було допущено суттєве перевищення цін на вказані локомотиви в порівнянні з ринковими цінами за якими здійснювалася поставка локомотивів іншим покупцям".
Згідно з рішення суду, НАБУ отримало доступ до договорів купівлі-продажу або додаткових до них угод, у який йдеться про домовленість сторін про поставку Укрексімбанку локомотивів для подальшої передачі їх у фінансовий лізинг "Укрзалізниці".
Також НАБУ має право ознайомитися із документами на погодження Кабінетом міністрів та іншими центральними органами виконавчої влади отримання у користування локомотивів на умовах фінансового лізингу. Окрім того, суд дав доступ до документів, складених за результатами проведення випробування в тестовому режимі локомотивів General Electric ТЕ33А в Україні та обґрунтувань вибору компанії General Electric як продавця та виробника локомотивів.
Нагадаємо, в лютому 2018 року "Укрзалізниця" підписала контракт і рамкову угоду з General Eleсtric, що передбачає закупівлю, модернізацію та лізинг локомотивів американського виробництва. Першу партію, що складається з 30 локомотивів, компанія повинна доставити до кінця цього року. Перший з цих локомотивів вже прибув до українського порт Чорноморськ.