UA / RU
Підтримати ZN.ua

МОЗ вимагає затвердження свого законопроекту про медичну реформу в Раді до 16 травня

У відомстві стверджують, що якщо законопроект не проголосують зараз, то реформу буде відкладено на 4-5 років.

Законопроект МОЗ про медичну реформу страждає від низки недоліків

Законопроект МОЗ про медичну реформу страждає від низки недоліків

Міністерство охорони здоров'я, яке 15 березня представило свій законопроект, що стосується медичної реформи, вимагає його затвердження Верховною Радою до 16 травня, пише в своїй статті для DT.UA Ольга Скрипник.

За словами автора, чиновники МОЗ позиціонують свій законопроект "Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів" як ключовий документ в процесі реформування галузі. Щоб привернути увагу до проекту, керівництво МОЗ вдалося до дуже активного піару.

"Для в.о. міністра підготували текст, який, судячи з розставлених акцентів, має вразити всіх одночасно - медичну спільноту, пацієнтські організації, експертів. І навіть депутатів - бо якщо вони не затвердять законопроект у зазначений термін - реформи не буде. Дедлайн, як для ухвалення державного акта, що має відношення до більшості населення країни, поставили жорстко: законопроект з'явився 15 березня, а затвердити його Мінздоров'я вимагає до 16 травня", - йдеться в статті.

Виконуючий обов'язки міністра Уляна Супрун, як вказує автор, стверджує, що якщо закон не буде прийнято до 16 травня, то наступна можливість впровадити реформу медицини випаде приблизно в 2021-2022 роках. Глава МОЗ переконана, що запропонована в законі модель фінансування, розроблена спільно з ВООЗ, не має альтернатив.

Скрипник, в той же час вказує, що Команда Супрун, мабуть, перша і єдина серед реформаторів, що зв'язує фінансування охорони здоров'я з податками, які сплачують громадяни. МОЗ, при цьому, виступає за введення медичного страхування, однак запропонований метод його введення викликає гострі дискусії, оскільки "страховкою" просять вважати кошти, що виділяються на медицину з бюджету.

У законопроекті, як зазначає автор, немає відповіді на питання, за рахунок чого буде фінансуватися медична інфраструктура і оновлення апаратури, а також виплачуватися зарплата медикам та техперсоналу. Не поділяють оптимізму авторів законопроекту і пацієнтські організації.

За словами Скрипник, запуск реформи передбачає вирішення ще цілої низки питань, не пов'язаних зі схваленням закону народними депутатами.

"Уся річ тільки в парламенті? Все інше, слід думати, вже готове. А список немаленький. Реєстри пацієнтів, реєстри лікарів, протоколи лікування, тарифи на медичну допомогу в розрізі основних нозологій, а також вартість дорогих обстежень і високоспеціалізованих операцій, вартість медичної допомоги вдома, візитів до паліативних хворих, реабілітації тощо. Уже підготовлено Державний гарантований пакет медичної допомоги? Розроблено маршрути не тільки для хворих, а й для грошей, які за ними ходитимуть?", - задається питанням оглядач.

Автор також сумнівається в тому, що Рада зможе затвердити законопроект до дати, названої МОЗ.

"Навіть той, хто не знає тонкощів перетворення законопроекту на закон, розуміє, як багато узгоджень і бюрократичних процедур він має пройти. На сайті парламенту легко знайти графік пленарних засідань. У квітні депутати працюватимуть під куполом лише 2 тижні, точніше - 8 днів. Після тривалих канікул вони повернуться до сесійної зали у середині травня. Думаєте, наші народні депутати все кинуть, щоб затвердити законопроект до тієї дати, яку вказала в.о. міністра Супрун?", - підсумовує вона.

[Article_attached position = "2"]

Детальніше про проблеми запуску реформи охорони здоров'я читайте в статті Ольги Скрипник "Медична реформа і ультиматум Мінздоров'я" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".