Київська міська державна адміністрація повідомила, що через технічний стан тунелю на перегоні між станціями «Либідська» та «Деміївська», рух поїздів на ділянці між станціями метро «Теремки» – «Деміївська» вже зупинено з міркувань безпеки.
«Нам довелось прийняти це рішення, оскільки безпека пасажирів – у пріоритеті. Ми сподівались, що зможемо експлуатувати цю гілку підземки ще до кінця дня, проте обстеження показали, що це вкрай небезпечно», – повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.
Зараз поїзди на «синій» гілці уже курсують між станціями «Героїв Дніпра» – «Либідська».
Поворозник зазначив, що ситуацію спричинили багато сукупних факторів, зокрема і підтоплення тунелю.
«Ці перегінні тунелі між станціями споруджувалися у 2008-2010 роках у складних умовах: не в автоматичному, а майже ручному режимі. Тоді довелось розрити велику ділянку глибиною 8-10 метрів, яка наразі пропускає воду. Це зона річки Либідь, яка частково йде під поверхнею. Там, на жаль, є глина, що не дає воді спускатись вниз. Підтоплення тунелю – це складові однієї проблеми. Вода тисне на стінки тунелю, він деформується, тріскається і ще більше руйнується, пропускаючи воду. А коли йде потяг, цей процес ще більше прискорюється. Тому після фахового обстеження вирішено закривати рух у терміновому порядку», – розповів він деталі.
На разі для пасажирів від станції метро «Теремки» до станції «Либідська» організовано рух наземного транспорту, що дублює маршрути закритих станцій метро. Також в КМДА планують інші додаткові маршрути, що мають розвантажити потік пасажирів.
Водночас говорити про вартість ремонтних робіт в міській адміністрації на разі не беруться, оскільки ще триває експертне обстеження.
Нагадаємо, що рішення закрити ділянку між станціями «Либідська» - «Теремки» було прийнято Постійною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій КМДА у п’ятницю, 8 грудня. За попередніми прогнозами, ремонтні та укріплювальні роботи на ділянці триватимуть близько шести місяців.
Станцію метро «Деміївська» відкрили 15 грудня 2010 року. Будівництво станції тривало з 2005 року.
Водночас найскладнішим відрізком будівництва був перегін між «Либідською» та «Деміївською», оскільки його споруджували під річкою Либідь. Київський метрополітен неодноразово заявляв про гідрологічні труднощі на цій ділянці під час будівництва. Зокрема у 2008 році два працівники компанії "Київметробуд" загинули через несподіваний викид плавуна під час будівельних робіт.