UA / RU
Підтримати ZN.ua

Мамедов про розслідування авіакатастрофи МАУ: "Діалог з Іраном є, але ня б не назвав його конструктивним"

Іран не надає Україні всієї необхідної інформації.

Діалог між Україною та Іраном в рамках справи про авіакатастрофу МАУ в Тегерані важко назвати конструктивним, зазначив заступник генпрокурора України Гюндуз Мамедов в інтерв'ю "Укрінформіу". За його словами, іранська сторона дає вибіркові відповіді на запити України.

"Діалог з Іраном, звичайно, є, але я б не назвав його конструктивним. У нас на даний момент більш-менш прийнятна форма співпраці - це міжнародно-правова допомога. Офіс генерального прокурора направив іранській стороні 5 запитів, але відповіді вони дають вибірково. Тобто на один запит щось дають, в іншому - конкретики ніякої, а в третьому - повторюють тези з першого, умовно кажучи. Ми не задоволені тими відповідями", - розповів Мамедов.

За його словами, зміст таких відповідей Ірану носить характер технічного розслідування, а не кримінального. А це, пояснив Мамедов, два різні та паралельні процеси, хоч результат технічного розслідування і мають додати до матеріалів справи як доказову базу.

При цьому за словами Мамедова, якщо з боку Ірану буде об'єктивне і неупереджене розслідування, то не виключений факт передачі іранським слідчим матеріалів, які є в України. Заступник генпрокурора додав, що іранська сторона може об'єднати ці матеріали зі своєю справою і направити до суду в своїй державі.

"Нам важливий факт здійснення правосуддя та відшкодування збитків потерпілим. Тому ми і йдемо паралельними процесами. І повірте, результат буде, адже процесуальне керівництво справи здійснює департамент щодо злочинів, скоєних в умовах збройного конфлікту. І у прокурорів є колосальний досвід розслідування фактів, коли немає доступу до території. Але ми все ще чекаємо серйозних кроків з боку Ірану щодо співпраці. Не на словах, а на ділі ", - додав Мамедов.

Раніше Гюндуз Мамедов заявив про те, що Україна кваліфікувала авіакатастрофу літака МАУ в Тегерані як особливо тяжкий злочин. Однак іранська сторона відкидає таку правову кваліфікацію і розслідує збиття літака як ненавмисне вбивство з максимальним терміном покарання 3 роки.

Більш того, за словами Мамедова, іранська сторона досі не встановила повну хронологію подій, які стали причиною авіакатастрофи.

Читайте також: Іран відкликав пропозицію по виплатах сім'ям загиблих в авіакатастрофі рейсу МАУ Тегеран-Київ

Нагадаємо, Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак збили двома ракетами класу “земля – повітря” ЗРК “Тор-М1” російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.

Всього в авіакатастрофі загинули 176 осіб, серед них 11 українців, а також громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану.

Офіс Генерального прокурора розпочав кримінальне провадження за фактами умисного вбивства, знищення чужого майна та порушення правил безпеки руху повітряного транспорту (пп.1 ч.2 ст.115, ч2. ст.194, ч.3 ст. 276 КК України).

Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.

6 червня МЗС Ірану повідомив, що розслідування за фактом падіння українського пасажирського літака, збитого іранськими ракетами в січні "майже завершено". При цьому в Тегерані заявили, що чорні ящики літака не містять яку-небудь "важливу інформацію для слідства.

Раніше напівофіційне інформаційне агентство ISNA повідомило, що Іран, швидше за все, відправить чорні ящики літака у Франції, однак посол Ірану підтвердив українському МЗС, що Тегеран розглядає Україну як пріоритетного держави в контексті проведення розслідування та розшифровки "чорних ящиків".

9 червня в Ірані заявили про шести затриманих в рамках справи про катастрофу літака МАУ в Тегерані. При цьому трьох затриманих відпустили під заставу, інші перебувають під вартою.

15 грудня Канада оприлюднила звіт щодо розслідування катастрофи українського авіалайнера. У документі йдеться про те, що Іран не проводить належним чином розслідування падіння літака, і багато питань залишаються без відповіді.